11 lat działalności, miliard wysłanych SMS-ów w samym 2017 r., roczne przychody na poziomie niemal 40 mln zł, ponad 200 proc. wzrost przychodów w ciągu trzech lat. Gliwicka spółka technologiczna ComVision, właściciel marki SMSAPI, od lat udowadnia, że na SMS-ach można zarobić.

W minionym roku spółka z Gliwic wysłała dla swoich klientów 960 mln SMS-ów, o 78% proc. więcej niż w 2016. Przekłada się to także na wzrost przychodów – w ciągu trzech lat o 214,71 proc. Za swój dynamiczny rozwój gliwicka spółka została wyróżniona na początku tego roku dwiema prestiżowymi nagrodami – Gazelą Biznesu 2017 i Diamentem Forbesa 2018.

Firma ComVision początkowo zajmowała się tworzeniem oprogramowania dla raczkujących jeszcze wtedy sklepów internetowych. Dość szybko okazało się, że wtyczka do wysyłania klientom SMS-ów cieszy się tak dużym zainteresowaniem, że od 2007 r. zaczęto rozwijać osobną usługę – SMSAPI.
2007 rok był ciekawe pod względem technologii. W San Francisco zaprezentowano pierwszego iPhone’a, a w Polsce był to ostatni moment, aby skorzystać z teleksu (czyli dalekopisu). – Pierwszego SMS-a może nie wysłaliśmy z garażu, ale i tak nie było łatwo. W biznesie ważny jest dobry timing. 11 lat temu wiadomości tekstowe były bliższe ludziom, a w Polsce nie było jeszcze Facebooka – mówi  Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director SMSAPI. – Kiedy na świecie zaczął się szał mediów społecznościowych, byliśmy już przygotowani do wykorzystania SMS-ów w marketingu B2B. SMS dla biznesu był kiedyś czymś innowacyjnym, ten model działania sprawdził się i doprowadził nas do prawie 1 mld wiadomości wysyłanych dla klientów rocznie.
Rozwój polskiej firmy dostrzeżono także za granicą. Wynikami ComVision zainteresowało się norweskie LINK Mobility Group. Doprowadziło to do połączenia sił w minionym roku – gliwicka firma stała się w 2017 roku częścią LINK Mobility Group, przy wycenie na poziomie 16 mln euro. Członkostwo w grupie daje SMSAPI możliwość korzystania z nowych technologii mobilnych i doświadczeń jej członków z: Norwegii, Szwecji, Danii, Litwy, Łotwy, Estonii, Niemczech, Finlandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Bułgarii, Rumunii, Francji, Włoszech.

Skuteczność dla klientów nagrodzona

Dynamika wzrostu firmy pozwoliła kolejny raz uzyskać tytuł Gazeli Biznesu przyznawany przez “Puls Biznesu”, a dzięki stabilności rozwoju, także Diamentu Forbesa. Dotychczasowy udział firmy w rankingach biznesowych to trzykrotna obecność w zestawieniu Gazel, dzięki corocznie osiąganym ponad 200-procentowym wzrostem przychodów. W tym roku pozwoliło to uzyskać 262. miejsce w kraju. Diamenty Forbesa firma osiągnęła po raz pierwszy  – zajmując 763. lokatę w Polsce, a 45. w woj. śląskim.
Dwie najważniejsze nagrody biznesowe w Polsce to dla SMSAPI ogromne wyróżnienie, które umacnia nas w przekonaniu, że idziemy w dobrym kierunku. Nasi klienci wiedzą, że w obecnych czasach SMS jest skutecznym sposobem dotarcia do swoich odbiorców. Nawet jeżeli pojawiają się wciąż nowe technologie komunikacyjne, to wiadomości tekstowe są w określonych sytuacjach najlepszym wyborem. I tak będzie dopóki na rynku będą obecne telefony komórkowe.

– MÓWI ANDRZEJ OGONOWSKI, BRAND DIRECTOR SMSAPI

Andrzej Ogonowski PR & Brand Director SMSAPI

Andrzej Ogonowski PR & Brand Director SMSAPI

Metodologia Diamentów Forbesa
W konkursie Diamenty Forbesa sprawdzono wyniki finansowe z ostatnich trzech lat u prawie 3 tys. firm z Polski, które w terminie złożyły raporty do KRS. Na podstawie wskaźników EBIT i ROA, płynności bieżącej i niezalegania z płatnościami wyróżniono najlepsze z nich. Wskaźniki te uzupełniono o wyniki finansowe oraz wartość kapitałów własnych. Wycena obejmowała połączenie wycen – majątkowej (uwzględnia z kolei wrażliwości na zmiany sezonowe lub koniunkturalne) i dochodowej (wycenia potencjału pracowników i posiadanego know-how).

Metodologia Gazele Biznesu 
Gazele biznesu to międzynarodowy konkurs organizowany w Szwecji, Danii, Litwie, Łotwie, Estonii i Słowenii. Są w nim brane pod uwagę firmy, które od 2014 roku bez przerwy prowadziły działalność, a ich przychody ze sprzedaży w tym czasie mieściły się między 3 a 200 mln zł i rosły z roku na rok. Na ostateczne miejsce firmy wpływał procentowy przyrost obrotów w ciągu trzech badanych lat (2014-2016).

źródło: SMSAPI