Agenci AI Zebra Companion oraz prezentacja z udziałem sprzedawcy detalicznego Mpreis będą atrakcjami targów EuroCIS

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), światowy lider w cyfryzacji i automatyzacji przepływów pracy pracowników pierwszej linii, zademonstrował, w jaki sposób jego framework Modern Store spełnia nowe wymagania sprzedawców detalicznych i klientów. Firma przedstawiła również nowoczesne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, w tym pakiet agentów AI Zebra Companion oraz swoje podejście do innowacji we współpracy z europejskim detalistą spożywczym, Mpreis.

 

„Sprzedawcy detaliczni nadal mierzą się z poważnymi wyzwaniami: straty są wysokie i trudno je ograniczyć, konflikty zagrażają łańcuchom dostaw, znalezienie pracowników staje się coraz trudniejsze. Wymagana jest większa produktywność, a oczekiwania klientów są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Mark Thomson, Retail Strategy Director EMEA, Zebra Technologies.

 

Wyniki najnowszego badania firmy Zebra Global Shopper Study pokazują, że prawie 90% pracowników pierwszej linii pracujących w sprzedaży detalicznej uważa, że mogą zapewnić lepszą obsługę klienta, jeśli są wyposażeni w narzędzia mobilne, które upraszczają komunikację i zadania.

 

„Integrując rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak agenci AI, AI głosowe oraz wizja komputerowa, sprzedawcy detaliczni mogą skuteczniej rozwiązywać swoje kluczowe wyzwania – poprawiać jakość obsługi klienta, zwiększać widoczność zasobów i stanów magazynowych oraz zwiększać produktywność pracowników pierwszej linii” – powiedział Thomson.

 

Na specjalnie przygotowanym stanowisku demonstracyjnym na stoisku Zebra zaprezentowała możliwości Zebra Companion, opracowanego we współpracy z wybranymi klientami z Europy i Ameryki Północnej. Rozwiązanie to będzie dostępne od drugiego kwartału 2025 roku dla wybranych klientów w ramach programu wczesnego dostępu. Pakiet obejmuje:

  • Agent wiedzy – umożliwia interakcję z materiałami szkoleniowymi i standardowymi procedurami operacyjnymi (SOP) w formie konwersacji, co przyspiesza wdrożenie nowych pracowników i zapewnia im dostęp do potrzebnych informacji.
  • Agent sprzedaży – wspiera pracowników w formułowaniu pytań dotyczących produktów, zapewnia dostęp do informacji o dostępności i cenach w czasie rzeczywistym, a także podpowiada pracownikowi możliwości cross-sell i up-sell podczas interakcji z klientami.
  • Agent urządzeń Zebra – zapewnia optymalne wykorzystanie i konserwację urządzeń Zebra poprzez dostarczanie funkcji diagnostycznych oraz integrację kontekstowych danych, minimalizując przestoje urządzeń i zapobiegając zakłóceniom w operacjach detalicznych.
  • Agent merchandisingu – wykorzystuje zaawansowaną technologię rozpoznawania obrazu w urządzeniach, aby oceniać stan półek sklepowych i usprawniać procesy operacyjne zespołów pierwszej linii. Pomaga w identyfikowaniu problemów związanych z uzupełnianiem towaru, błędnym rozmieszczeniem produktów, niezgodnością z planogramami oraz niepoprawnym oznakowaniem cen i produktów.

 

Liderzy biznesowi są zainteresowani wykorzystaniem nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do przeciwdziałania stratom. Zgodnie z Global Shopper Study firmy Zebra 43% europejskich decydentów w handlu detalicznym deklaruje, że już korzysta z generatywnej AI, a 38% stosuje analitykę preskryptywną opartą na AI, aby zapobiegać stratom. Ponadto 90% liderów branży detalicznej uważa, że w ciągu najbliższych trzech lat generatywna AI będzie miała bardzo duży lub wręcz kluczowy wpływ na zarządzanie zapasami i prognozowanie popytu.

Doświadczony zespół firmy Zebra ds. handlu detalicznego omówił również, w jaki sposób sprzedawcy detaliczni mogą sprostać bieżącym trendom makroekonomicznym w branży, wykorzystując wiedzę partnerów oraz szeroką gamę rozwiązań programowych i sprzętowych, w tym nowe rozwiązanie do samodzielnego skanowania w sklepie PS30 , EM45 RFID , KC50 Kiosk System oraz Workcloud™ Sync, które oferuje narzędzia do komunikacji tekstowej, głosowej, powiadomień i wideo w jednej aplikacji.
Do zespołu firmy Zebra dołączy około 15 członków ekosystemu PartnerConnect, którzy wnoszą uzupełniające się rozwiązania sprzętowe i programowe dla handlu detalicznego, pomagające w dostarczaniu klientom platformy Modern Store.

  • KIEDY: 18-20 lutego 2025 r., Dusseldorf Messe, Niemcy
  • GDZIE: Stoisko Zebra Hala 10 Stoisko A66Kontakt dla mediów