Żabka zajęła pierwsze miejsce w rankingu firm, które w najbardziej innowacyjny sposób wykorzystują rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, wyraźnie dystansując pozostałych graczy. Trwająca w sieci od 2016 r. transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategii rozwoju firmy. Dzięki niej Żabka stała się najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie i jedną z najbardziej dynamicznych na świecie, a tworzone przez Żabkę we współpracy z partnerami nowoczesne technologie ułatwiają życie i uwalniają czas milionom klientów. W Poznaniu otworzyła 2 lata temu pierwszą placówkę bezobsługową Żabka Nano, która obecnie jest jedną z największych sieci tego typu na świecie.

Żabka zajęła pierwsze miejsce w rankingu firm, które w najbardziej innowacyjny sposób wykorzystują rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, wyraźnie dystansując pozostałych graczy. Trwająca w sieci od 2016 r. transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategii rozwoju firmy. Dzięki niej Żabka stała się najszybciej rozwijającą się siecią modern convenience w Europie i jedną z najbardziej dynamicznych na świecie, a tworzone przez Żabkę we współpracy z partnerami nowoczesne technologie ułatwiają życie i uwalniają czas milionom klientów. W Poznaniu otworzyła 2 lata temu pierwszą placówkę bezobsługową Żabka Nano, która obecnie jest jedną z największych sieci tego typu na świecie.

Innowacyjność jest kluczowym elementem rozwoju sieci, dlatego Żabka nadal przechodzi transformację cyfrową, na którą składa się cały ekosystem rozwiązań technologicznych funkcjonujących w obszarze zarządzania sklepami, asortymentem, BIG DATA, sztucznej inteligencji, jak również aplikacji mobilnych. Dzięki obecności czterech dużych działów cyfrowych w strukturach Żabki, nowe rozwiązania dla klientów oparte na technologii cyfrowej są wdrażane co kilka miesięcy. To daje polskiej sieci convenience pozycję wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowych na świecie.

Technologie AI/ML w Żabce obecne są w wielu miejscach działalności, np. w obszarze klienta, w którym pomagają dobierać dostosowaną do niego, optymalną ofertę, przez obszar franczyzobiorcy, którego wspierają w procesie zamówienia i dbają o optymalne zatowarowanie. Żabka udostępnia franczyzobiorcom szereg unikalnie zaprojektowanych, nowoczesnych narzędzi, które wspierają zarządzanie sklepem i ułatwiają codzienne funkcjonowanie. Te inteligentne rozwiązania obejmują platformę Cyberstore, narzędzie OptiPlan, system automatycznego uzupełniania zapasów w sklepie, platformę e-learningową i wiele innych.

Najbardziej rozpoznawalnym na świecie innowacyjnym projektem jest Żabka Nano, czyli największa sieć sklepów autonomicznych w Europie. To unikalne w skali świata przedsięwzięcie, które jest połączeniem sklepu fizycznego z cyfrowym. Wstęp do placówki możliwy jest przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej Żappka z kartą płatniczą podpiętą pod Żappka Pay.

Innowacyjny koncept, pozwalający na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów. Sklepy Żabka Nano działają w kilku formatach, takich jak: samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi i wykorzystuje platformę Microsoft Azure. Pierwszy sklep Żabka Nano powstał w czerwcu 2021 roku w Poznaniu, obecnie w całej Polsce jest już ponad 60 placówek.

„Ranking najbardziej innowacyjnych polskich firm wykorzystujących AI” przygotowała i opracowała polska redakcja miesięcznika „Forbes”. Żabka zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu, otrzymując aż 60 punktów.

 

Więcej o Żabka Nano na: zabkagroup.com/pl/convenience/nano/ i zabka.pl/zabka-nano