Poczta Polska ogłosiła wprowadzenie nowej usługi – automatów do odbierania przesyłek „Smartbox”. Od razu pojawiły się żarty na temat przesyłek, że pewnie zamiast przesyłek Poczta Polska będzie zostawiała awizo.
Żarty okazały się prawdą…
Zamówił paczkę – otrzymał awizo
Jeden użytkownik opublikował historię zakupu odkurzacza, który planował odebrać za pomocą nowej usługi Smartbox. Powiadomienie, że paczka jest gotowa do odbioru, otrzymał po 4 dniach po zakupie.
Po otrzymaniu kodu SMS, w celu odebrania paczki, użytkownik udał się na miejsce odbioru, jednak nie spodziewał się tego, co mu się przydarzyło.
Zamówiłem sobie ostatnio odkurzacz, niestety nie było dostępnego Paczkomatu InPost lecz Smartbox (…). Szło to 4 dni, ale w końcu doszło. Dziś dostaje SMS z kodem. Idę na pocztę, stoi Smartbox. Wbijam pin, nr telefonu. I otwiera się taka mała skrzyneczka, myślę, co do cholery, patrzę a w środku… Awizo. Sobota, poczta zamknięta.
Poczta Polska stworzyła swoje paczkomaty pod nazwą Smartbox, tylko że kiedy paczka nie mieści się do skrytki to zostawiają w niej awizo XDD pic.twitter.com/Z3y7nIpte4
— tomarz (@tmrz_) February 14, 2021
Dowodem posłużyło zdjęcie zamieszczone na profilu na Twitterze i od razu stało się obiektem żartów. Poczta Polski broni się, mówiąc, że to nie standardowe procedury, lecz błąd pracownia. Poniżej oficjalna odpowiedź firmy.
Oficjalna odpowiedź Poczta Polska
Zrelacjonowana sytuacja wynika ze zwykłego, ludzkiego błędu naszego pracownika. Przesyłka zaadresowana do odbiorcy niestety była za duża i nie mieściła się w automacie paczkowym. Nasz pracownik nie wprowadził jednak tej informacji do systemu i – w konsekwencji – klient nie otrzymał wiadomości SMS, że powinien odebrać przesyłkę bezpośrednio w placówce pocztowej. Warto wspomnieć jednak, że dla ułatwienia odbioru, przesyłka została przekierowana do odebrania w tej samej placówce, w której znajduje się automat.
Chcemy wyraźnie podkreślić, że procedury Poczty Polskiej nie przewidują pozostawiania awiz w automatach paczkowych i jeśli tak się stało, to wyłącznie przez ludzki błąd i brak znajomości wewnętrznych procedur obsługi paczki. Pracownik został już poinstruowany o prawidłowym sposobie postępowania w tego typu sytuacjach i co należy zrobić z ponadgabarytowymi przesyłkami. Serdecznie przepraszamy za niedogodności.
Jednocześnie pragniemy przypomnieć, że podobnie jak inne firmy kurierskie, mamy ustalone maksymalne wielkości przesyłek, które można nadawać z odbiorem w automacie. Ograniczenia wielkości dotyczą także paczek nadawanych do punktów odbioru, szczegóły na https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/ – JUSTYNA SIWEK, RZECZNICZKA POCZTY POLSKIEJ
Tego nie da się w jakikolwiek sposób określić. Chyba wystarczy napisać… No cóż, „poczta” polska awizem stoi. Nic dodać, nic ująć.
to nie ludzki błąd tylko beznadziejne procedury plus słaby personel nie znający ofert i warunków poza tymi dlaczego się nie da a awizo w hehe smartboxie to wisienka