Amazon Web Services (AWS), spółka należąca do Amazon.com oraz Salesforce, dostawca systemu CRM opartego na sztucznej inteligencji, ogłosiły rozszerzenie swojego wieloletniego partnerstwa strategicznego. Oznacza ono pogłębienie integracji produktów w zakresie danych i sztucznej inteligencji (AI) oraz – po raz pierwszy – udostępnienie wybranych produktów Salesforce na AWS Marketplace.

Aby ułatwić klientom czerpanie korzyści z połączonych zasobów Salesforce i AWS, firmy będą pogłębiać wzajemną integrację produktów. Salesforce będzie wspierać usługę Amazon Bedrock, która udostępnia podstawowe modele (FM) wiodących firm zajmujących się sztuczną inteligencją, za pośrednictwem pojedynczego interfejsu programowania aplikacji (API). Dzięki temu usługa Amazon Bedrock będzie dostępna za pośrednictwem warstwy zaufania Einsteina, co umożliwi obsługę aplikacji i przepływów pracy opartych na sztucznej inteligencji w Salesforce. Ponadto Salesforce Data Cloud zostanie rozszerzona o obsługę udostępniania danych w dodatkowych technologiach AWS. Integracje Data Cloud będą zarządzane przez nową, scentralizowaną kontrolę dostępu, dającą klientom możliwość zarządzania bezpiecznym dostępem użytkowników na poziomie folderu, obiektu i pliku do treści Data Cloud przechowywanych w Amazon Simple Storage Service (Amazon S3).

W ramach partnerstwa Salesforce rozszerzy wykorzystanie AWS, w tym technologie obliczeniowe, magazynowe, dane i sztuczną inteligencję za pośrednictwem Hyperforce , aby jeszcze bardziej ulepszyć popularne usługi, takie jak Salesforce Data Cloud. AWS będzie także rozszerzać wykorzystanie produktów Salesforce, takich jak Data Cloud, co umożliwi AWS utworzenie ujednoliconego profilu klienta i dostarczanie klientom bardziej spersonalizowanych doświadczeń.

 

Co obejmą integracje AWS i Salesforce?

  • Usprawnienie opcji zakupów dla klientów za pośrednictwem AWS Marketplace: Po raz pierwszy Salesforce zacznie oferować swoje produkty, w tym Data Cloud, Service Cloud, Sales Cloud, Industry Clouds, Tableau, MuleSoft, Platform i Heroku na AWS Marketplace. Pozwoli to na jeszcze łatwiejsze subskrybowanie ofert Salesforce przez klientów AWS i zarządzanie nimi. Klienci skorzystają z jednego widoku wszystkich swoich wydatków na IT, uproszczonych procesów zakupów i elastycznych opcji, takich jak spersonalizowane ceny i skonsolidowane rozliczenia za pośrednictwem AWS. Klienci w USA mogą już teraz kupować wybrane produkty Salesforce za pośrednictwem AWS Marketplace , a rozszerzone wsparcie produktowe i regionalne planowane jest na 2024 rok.
  • Poprawa doświadczeń klientów dzięki ujednoliconemu zarządzaniu danymi: AWS i Salesforce tworzą dla klientów Data Cloud kompleksową, elastyczną i bezpieczną platformę danych typu Software-as-a-Service (SaaS). Nowe integracje Zero-ETL zmniejszają potrzebę tworzenia przez klientów własnych potoków ETL pomiędzy usługami danych Data Cloud i AWS. W rezultacie klienci mogą łatwo i bezproblemowo łączyć wszystkie swoje dane, aby wspierać lepsze i szybsze analizy, prognozy i wydajniejsze aplikacje. Ponadto klienci będą mogli bezpiecznie uruchamiać własny kod do zadań przetwarzania danych, takich jak złożone transformacje, spostrzeżenia, wyzwalacze danych lub funkcje zdefiniowane przez użytkownika, korzystając z Data Cloud obsługiwanej przez usługi obliczeniowe AWS: Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2), Amazon Elastic Kubernetes (Amazon EKS) i AWS Lambda.
  • Bezpieczne wprowadzanie danych AWS i usług AI na platformę Einstein 1 Salesforce: klienci będą mogli korzystać z nowych rozwiązań, takich jak Salesforce Prompt Builder, będący częścią Einstein Copilot Studio, do tworzenia niestandardowych szablonów podpowiedzi na podstawie ich własnych danych. Niestandardowe szablony podpowiedzi można wysyłać do preferowanych przez nich FM, które będą obejmować wiodące modele hostowane na Amazon Bedrock. Umożliwi to klientom bezpieczne korzystanie z technik takich, jak generowanie wspomagane wyszukiwaniem (RAG) w przypadku modeli wiodących firm zajmujących się sztuczną inteligencją – w tym AI21 Labs, Amazon, Anthropic, Cohere, Meta i Stability AI. Oprócz dostępu do własnych FM dzięki integracji Data Cloud i Amazon SageMaker, programiści będą mogli korzystać z uproszczonych narzędzi do dostrajania FM na Amazon Bedrock za pośrednictwem Einstein Trust Layer i rozwiązań AI na platformie Salesforce Customer 360.
  • Bezproblemowa obsługa klienta dzięki Service Cloud i Amazon Connect: obie firmy pogłębiają integrację Service Cloud Voice i Amazon Connect. To, w połączeniu ze zintegrowanymi możliwościami generatywnej sztucznej inteligencji zapewniającymi ujednolicony wgląd w klientów oraz zautomatyzowaną pomocą zarówno agentów, jak i menedżerów, umożliwi ujednoliconą obsługę klienta czy większą produktywność agentów we wszystkich kanałach. Premiera pierwszej fazy głębszej integracji planowana jest na początek 2024 r.
  • Zwiększanie możliwości programistów dzięki nowym usługom obliczeniowym i programistycznym AWS: Salesforce współpracuje z AWS aby na nowo zaprojektować Heroku jako platformę usług (PaaS) na potrzeby tworzenia aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Heroku wzmocni swoją funkcjonalność obliczeniową Dyno, wykorzystując najpotężniejszą i najbardziej opłacalną infrastrukturę AWS, w tym przyspieszone instancje Amazon EC2 obsługiwane przez procesory graficzne Nvidia, AWS Trainium i AWS Inferentia do uczenia maszynowego (ML) i wnioskowania – wraz z dodatkowym procesorem graficznym. Będzie także korzystać z instancji EC2 opartych na AWS Graviton, aby uzyskać najlepszy stosunek ceny do wydajności. Zapewni to klientom Heroku najbardziej wydajną i opłacalną infrastrukturę do obsługi obciążeń wymagających dużych zasobów, takich jak programowanie za pomocą FM. Ponadto Heroku pomoże klientom szybciej i bezpieczniej tworzyć aplikacje dzięki Amazon CodeWhisperer. Programiści Salesforce będą mogli także używać Einstein Copilot Studio do tworzenia niestandardowych działań, które może wywołać Einstein Copilot, począwszy od przepływów pracy w Salesforce po usługi hostowane na AWS, tworząc nowy wzorzec oparty na sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów między platformami.