Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne ogłosiła, że zakończyła kolejny sezon w polskich miastach. Operator e-hulajnóg rozpoczął zimową przerwę oraz przeglądy floty. Wiosną 2024 r. firma znowu będzie oferować usługę użytkownikom z Polski.

W sezonie 2023 Lime oferował swoją usługę w 50 polskich miastach, dysponował flotą 23 tys. pojazdów. Dzięki użytkownikom e-hulajnóg amerykańskiej marki, emisja CO2 została zredukowana o 296 ton.

 

„W tym tygodniu e-hulajnogi Lime opuszczają ostatnie polskie miasta i tym samym zaczynamy przerwę zimową. Jest to dla nas również intensywny czas, który wykorzystujemy na dokonanie podsumowań i analiz ubiegłego sezonu. Ponadto dokonujemy gruntownych przeglądów floty w naszym centralnym magazynie, modernizujemy pojazdy oraz opracowujemy plan na kolejny sezon. W Lime szczególną uwagę przykładamy do zasad bezpieczeństwa.Zaplanowaliśmy szereg działań edukacyjnych mających na celu poprawę poziomu bezpieczeństwa w miastach” – komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager Lime Polska.

 

Lime planuje wrócić z ofertą do użytkowników z Polski wiosną przyszłego roku. Trwają rozmowy z kolejnymi władzami miast i firma rozważa poszerzenie zakresu swojej usługi. Niektóre samorządy jako pierwsze wychodzą z inicjatywą wprowadzenia e-hulajnóg do swoich miast, gdyż zauważają potencjał w mikromobilności jako doskonałego uzupełnienia transportu publicznego. W tym sezonie Lime znacznie poszerzył obszar operacyjny nad polskim morzem. Dane dotyczące użytkowania e-hulajnóg w okresie wakacyjnym pokazują, że turyści bardzo chętnie przemieszczali się za pomocą pojazdów Lime. Dlatego jednym z założeń Lime na przyszły rok jest jeszcze większe zaangażowanie w rozwój usługi na polskim wybrzeżu.

 

„Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln użytkowników w naszym kraju. Widzimy jak dużym zainteresowaniem cieszy się oferowana przez nas usługa i jest to dla nas doskonała motywacja do dalszych działań. Dziękujemy wszystkim użytkownikom Lime za udany sezon 2023” – dodaje Damian Kupczak.

 

Lime2

 

Sezon 2023 – kluczowe statystyki:

  • Liczba miast – 50
  • Liczba przejazdów – ponad 3,8 mln
  • Łączny, pokonany dystans od początku sezonu – ponad 5,6 mln km
  • Zredukowana ilość emisji CO2 – 296 t
  • Uniknięte podróże samochodem – prawie 1 mln