Na razie – na niewielkiej części odbiorców w Stanach Zjednoczonych

Funkcja Review Checker została zauważona przez MSPowerUser. Jest ona oparta na technologii, którą Mozilla otrzymała po wykupieniu firmy Fakespot.

Deweloperzy potwierdzili testy The Verge, ale nie ujawnili żadnych szczegółów.

Wykrywacz działa na razie na trzech platformach zakupowych – Amazon, BestBuy i Walmart. Oficjalna premiera ma nastąpić w listopadzie 2023 roku.

Aby uruchomić Review Checker, należy kliknąć ikonę metki z ceną po prawej stronie paska adresu przeglądarki. Usługa przejrzy wszystkie recenzje na stronie, wykreśli te, które uzna za fałszywe na podstawie typowych sformułowań i podobieństwa do innych komentarzy, a następnie obliczy skorygowaną ocenę produktu.

 

b65f2f45 7c0c 57b6 ad91 09d1f6b3cf11

Zdjęcie: MSPowerUser

 

Pasek boczny pokaże również główne komentarze z recenzji: na przykład, że nabywcy słuchawek zauważyli wysoką jakość dźwięku i dobrą redukcję szumów.

 

ea7821d6 7e1f 5bdb 8073 520a44d45e4e

Źródło: MSPowerUser – Podsumowanie

 

Jak zauważa The Verge, można bezpośrednio korzystać z usług Fakespot w celu sprawdzania recenzji za pośrednictwem strony internetowej. Firma uważa, że posiadanie wbudowanej funkcji przyciągnie większą liczbę odbiorców.

Mashable zauważa, że popularyzacja takich usług uderzy w tych, którzy zamierzali „zalać” strony produktów recenzjami napisanymi za pomocą generatywnych sieci neuronowych.