Podsumowanie czwartego kwartału 2021 roku

Sprzedaż organiczna Grupy wzrosła o 2% r/r. Sprzedaż w Chinach kontynentalnych spadła o -1,8 mld SEK. (-3 punkty procentowe), co oznacza, że wykluczając Chiny kontynentalne, sprzedaż organiczna wzrosła o 5%. Zaraportowana sprzedaż wyniosła 71,3 (69,6) mld SEK.

Marża brutto bez opłat restrukturyzacyjnych poprawiła się we wszystkich segmentach do 43,5% (40,6%).

EBIT z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych poprawił się do 12,3 mld SEK (17,3% marża EBIT) z 11,0 mld SEK (15,8% marża EBIT) r/r. Zraportowany EBIT wyniósł 11,9 mld SEK (11,0).

Sprzedaż organiczna Networks wzrosła o 3%, pomimo znacznej utraty udziału w rynku w Chinach kontynentalnych. Marża EBIT bez opłat restrukturyzacyjnych wyniosła 23,6% (21,5%).

Sprzedaż organiczna usług cyfrowych była na stałym poziomie, a EBIT z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych wyniósł 0,4 (0,5) mld SEK.

Zaraportowany dochód netto wyniósł 10,1 (7,2) mld SEK.

 

Podsumowanie roku 2021

Sprzedaż organiczna Grupy wzrosła o 4%, przy wzroście sprzedaży w segmencie Networks o 7%. Zaraportowana sprzedaż była stabilna i wyniosła 232,3 mld SEK. Utrata udziału w rynku w Chinach kontynentalnych wpłynęła na sprzedaż o -7,7 mld SEK oraz tempo wzrostu o -3 punkty procentowe, co oznacza, że z wyłączeniem Chin kontynentalnych, organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 8%.

Marża brutto z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych wyniosła 43,5% (40,6%).

Marża EBIT po wyłączeniu kosztów restrukturyzacyjnych poprawiła się do 13,9% (12,5%), osiągając cel Grupy na 2022 r. już w 2021 r.

Zgłoszony dochód netto wyniósł 23,0 (17,6) mld SEK.

Wolne środki pieniężne przed fuzjami i przejęciami wyniosły 32.1 (22.3) mld SEK. Środki pieniężne netto na dzień 31 grudnia 2021 roku wyniosły 65,8 (41,9) mld SEK.

Снимок экрана 2022 01 26 в 10.02.21

Снимок экрана 2022 01 26 в 10.02.26