Deutsche Telekom oraz Inmarsat, wraz z partnerem technologicznym Nokią, osiągnęły ostatni technologiczny kamień milowy w rozwoju European Aviation Network (EAN), pierwszej na świecie, zintegrowanej sieci wykorzystującej satelitarne pasmo S oraz uzupełniającą sieć naziemną LTE stworzoną dla Europy. Dzięki niemal 300 stacjom bazowym we wszystkich 28 państwach Unii Europejskiej, jak i w Szwajcarii i Norwegii, naziemne elementy sieci EAN stały się pierwszą w historii, ogólnoeuropejską zintegrowaną siecią LTE. Sieć została ukończona po skutecznym uruchomieniu satelity EAN przez Inmarsat zeszłego lata. Od tego czasu satelitę poddano wielu testom na orbicie, a od września 2017 r. pozostaje on w pełnej gotowości operacyjnej.

Europejska Sieć Lotnicza (EAN)

Niezrównana łączność dostępna dla pasażerów

European Aviation Network, służąca przemysłowi lotniczemu oraz jego pasażerom, jest pionierskim osiągnięciem technologicznym i prawdziwie innowacyjnym projektem europejskim. Zapewnia bezprzewodową łączność nad ziemią i wodą oraz oferuje pasażerom wysoką przepustowość – obecnie prędkość połączenia do samolotu wynosi 75 Mbit/s – linie lotnicze korzystające z tej usługi nie współdzielą zasobów sieciowych z innymi klientami pozalotniczymi. Pasażerowie będą mogli korzystać z mediów społecznościowych, przesyłać obrazy i strumieniować treści z wykorzystaniem dużej przepustowości, z prędkością podobną do tej, z której korzystają w swoich domach.

EAN została zaprojektowana po to, aby odpowiedzieć zarówno na obecne, jak i przyszłe potrzeby pasażerów w zakresie łączności w czasie lotu. Dlatego też naziemna sieć LTE jest w pełni skalowalna, co pozwala na spełnienie potrzeb związanych z łącznością w nadchodzących latach.

Pierwszy test polowy połączenia na żywo przeprowadzono w 2016 roku podczas szerokopasmowej wideokonferencji zrealizowanej za pośrednictwem dedykowanej sieci komórkowej EAN LTE.

Zmiana zasad gry na rynku lotniczym

European Aviation Network zostanie komercyjnie udostępniona liniom lotniczym od pierwszej połowy 2018 roku, co zmieni zasady gry dla linii lotniczych i ich klientów. Usługa została wypróbowana w czasie kilku lotów w celu sprawdzenia zintegrowanej sieci satelitarnej i uzupełniającej ją sieci naziemnej LTE. Podczas lotów testowych potwierdzono, że EAN osiąga swoje założone parametry w praktyce, zapewniając niezrównaną wydajność przy niskim poziomie opóźnień wynoszącym mniej niż 100 ms.

Linie lotnicze będą mogły zainstalować niewielkie i lekkie urządzenia EAN w szybki i łatwy sposób, zwykle w czasie nocnych przerw przewidzianych dla poszczególnych samolotów oraz w czasie postoju, w ciągu zaledwie kilku miesięcy w całej flocie.

International Airlines Group (IAG), do której należą linie takie jak British Airways, Iberia, Aer Lingus oraz Vueling, to pierwszy klient korzystający z nowej usługi, który już rozpoczął instalowanie urządzeń EAN na pokładach samolotów.

„Dzięki ukończeniu pierwszej w historii, paneuropejskiej zintegrowanej naziemnej sieci LTE, możemy teraz w pełni wspierać łączność satelitarną EAN i maksymalizować wydajność systemu EAN” powiedział Rolf Nafziger, dyrektor ds. międzynarodowego handlu hurtowego, Deutsche Telekom.

„Sieć została zaprojektowana tak, aby w przyszłości spełniała potrzeby w zakresie łączności w europejskiej przestrzeni powietrznej, w związku z przewidywanym w kolejnych 15 latach podwojeniem liczby pasażerów”. „EAN to pierwsze na świecie rozwiązanie w obszarze łączności przeznaczone dla rynku lotniczego, które skutecznie łączy elementy zlokalizowane w przestrzeni i na ziemi, dzięki czemu pokonuje tradycyjne ograniczenia internetu na pokładach samolotów” mówi Frederik van Essen, dyrektor Inmarsat Aviation.

„Zapewnienie łączności w przestrzeni powietrznej jest złożonym przedsięwzięciem, które mogliśmy zrealizować jedynie dzięki strategicznej współpracy z naszymi europejskimi partnerami”. „Naziemna sieć LTE dla EAN różni się od „standardowych” sieci LTE, ponieważ musi pracować przy prędkościach do 1200 km/h na wysokości 10 km, które wymagają komórek o wielkości do 150 km” stwierdza Thorsten Robrecht, dyrektor, Vertical Network Slices, Nokia. „Nasze wspólne przedsięwzięcie przełamuje granice technologiczne w łączności między ziemią a przestrzenią powietrzną”.

Więcej informacji na temat Europejskiej Sieci Lotniczej można uzyskać na stronie www.europeanaviationnetwork.com

źródło: Deutsche Telekom

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Pobierz [4.53 MB]