28440 GB danych zużyli łącznie klienci Virgin mobile w Wigilię. To zaledwie 5,6% danych mniej niż w zwykły dzień poprzedzający święta. To pokazuje, że mimo świąt lubimy korzystać z Internetu na smartfonach.

Minione święta okazały się równie dobrym czasem do korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych, co w dni powszednie. Warto jednak spojrzeć na te dane trochę szerzej. Z danych Virgin Mobile wynika, że przez trzy dni 24-26 grudnia 2017 zużyto łącznie 85242 GB danych. Dla porównania w trzy dni poprzedzające święta tj. 21-23 grudnia 2017 użytkownicy wykorzystali 89858 GB danych. Wynika z tego, że przez święta zużyto tylko o 5,4% mniej danych niż w normalne dni. Te dane mówią dużo o naszych zachowaniach.

Dużo korzystamy z aplikacji

Wydawać by się mogło, że święta to czas, który spędzamy głównie z rodziną przy stole lub na innych aktywnościach. Tymczasem dane o zużyciu pokazują, że mimo świąt chętnie korzystamy z internetu na urządzeniach mobilnych.

Powodów jest z pewnością klika. Najważniejszy jest pewnie ten, że dostęp do sieci pozwala nam być w stałym kontakcie z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi, szczególnie w święta. Dlatego korzystając z podręcznych urządzeń podłączonych do internetu możemy wysyłać np. życzenia czy dzielić się niezapomnianymi chwilami z bliskimi. Powodu są z pewnością różne. Ciekawe jest to, że do tych czynności często wykorzystujemy popularne aplikacje takie jak np. Facebook, Messenager, Twitter a niekiedy jeszcze GG czy ask.fm. Na te właśnie aplikacje w samą Wigilię zużyto 4831 GB danych, a przez całe święta było to 13023 GB. To zaledwie o 13% mniej w porównaniu z trzema przedświątecznymi dniami.

Zużycie danych mobilnych będzie rosło


Nikt już nie ma wątpliwości, że zużycie danych mobilnych w Polsce będzie rosło. Potwierdzają to statystki jak i dane operatorów telekomunikacyjnych. Świadczy o tym również, to jak chętnie klienci korzystają z promocji, w których mogą otrzymać dodatkowy transfer danych. Dla przykładu tylko w trakcie jednej naszej grudniowej promocji, aż ćwierć miliona klientów skorzystało z bonusu. To pokazuje nieustające zapotrzebowanie Polaków na dostęp do mobilnego Internetu. Rozwój infrastruktury umożliwiający wprowadzenie 5G i zwiększenie przepustowości sieci będzie zapewne istotną przewagą konkurencyjną operatora, który wprowadzi to jako pierwszy
– mówi Piotr Suchodolski, Dyrektor Marketingu Virgin Mobile Polska.

źródło: Virgin Mobile Polska

Kan