Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej.

Instytut Monitorowania Mediów
Instytut Monitorowania Mediów

Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz postanowieniami noworocznymi.

Instytut Monitorowania Mediów
Instytut Monitorowania Mediów

Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w grudniu – z budżetem ponad 29 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.

Instytut Monitorowania Mediów
Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Instytut Monitorowania Mediów
Instytut Monitorowania Mediów

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty na kartę, a także oferty dla firm.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 grudnia 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Kan