Reklamodawcy w Europie Środkowo-Wschodniej emitują w internecie ogromne ilości treści promocyjnych. Komu wyświetlają się reklamy online i kto w nie klika? Odpowiedzi dostarcza raport gemiusAdMonitor, który jest dostępny na stronie www.admonitor.gemius.com.

Na większości rynków chętniej w reklamy online klikają osoby w wieku 45–54 i 55–69 lat. Wyjątkiem jest Ukraina, na której chętniej klikają najmłodsi (15–24 lat), oraz Turcja, gdzie najchętniej klikający to osoby z przedziału wiekowego 25–44 lat.

W pierwszej połowie 2017 r. Popularne były popularne formaty reklam banerowych w Rumunii, Chorwacji i na Łotwie. Wykorzystano odpowiednio 91,3%, 90,3% i 90% kampanii. Najniższy udział tych formatów odnotowano na Ukrainie (65,1%), Czechach (68,7%) i Polsce (70%). Reklamy Rich Media z drugiej strony były najbardziej popularne na Ukrainie i Czechach (odpowiednio w 53,6% i 55,7% kampanii), podczas gdy Łotwa i Estonia to kraje, w których najmniej popularne były formaty reklam Rich Media ( odpowiednio w 12,3% i 17,7% kampanii). Biorąc pod uwagę wrażenia z najpopularniejszych urządzeń (PC, Telefon, Tablet), Węgry i Czechy, były to rynki, w których udział reklam wyświetlanych na PC był najwyższy i wynosił odpowiednio 77% i 74,8%. Największy udział w oglądaniu telefonów odnotowano w Turcji (36%) iw Rumunii (36%), podczas gdy Słowacja i Estonia to kraje z największą liczbą wyświetleń na tablecie – odpowiednio 8% i 6,7%. Najwyższy średni CTR w analizowanym okresie odnotowano w Turcji (1,16%), na Ukrainie (1,12%) iw Bułgarii (0,90%).

Trzy najpopularniejsze urządzenia zostały wzięte pod uwagę w obliczeniach – komputer, tablet odpowiednio odpowiednio 25,15% i 4,03%. W analizowanym okresie najwięcej kliknięć wykonano na PC (58,66%). Drugim urządzeniem pod względem kliknięć była telefon (35,53%) i trzecia tabletka (5,82%). Udział wrażenie na telefonie w formatach zwykłego baneru i rich media wynosił odpowiednio 27,37% i 18,48%. W tym samym okresie CTR w telefonie dla Rich Media wynosił 2,1%, a dla zwykłego baneru 0,63%. W pierwszej połowie 2017 r. W Polsce wskaźnik klikalności (CTR) wyniósł 0,66%. Było mniej więcej takie samo w porównaniu do tego samego okresu 2016 r.

Nowy interaktywny raport AdMonitor przedstawia analizę najbardziej popularnych formatów reklam online w wybranych krajach europejskich.

źródło: Gemius

Kan