Według badania przeprowadzonego przez IDC, co dziesiąty służbowy laptop lub tablet ulega awarii już w pierwszym roku użytkowania. Najczęściej uszkodzone zostają ekran, bateria lub obudowa, a wśród przyczyn pracownicy wymieniają m.in. upadek oraz zalanie urządzenia.


Firma badawcza IDC przepytała osoby decydujące o wyposażeniu IT w firmach o to, jakiego rodzaju awariom najczęściej ulegają notebooki, tablety i podręczne urządzenia firmowe (do 5 cali, w tym telefony służbowe). Zdecydowanie najbardziej awaryjny we wszystkich grupach okazał się wyświetlacz. W przypadku notebooków równie często uszkodzeniu ulega klawiatura, a także dysk i bateria. Tymczasem w tabletach, częściej niż w notebookach czy urządzeniach podręcznych, psują się porty i złącza, a także obudowa zewnętrzna.


Co jest przyczyną awarii sprzętu IT w pracy? Ponad 70 proc. respondentów wskazało na upuszczenie urządzenia. Nieco rzadziej notebook, tablet lub telefon zostają zalane lub coś na nie spada. Usterki zdarzają się również na skutek zanieczyszczeń, gdy kurz, pył bądź piach dostaną się do wnętrza urządzenia. Ponadto wśród przyczyn awarii respondenci wskazali na niesprzyjające warunki zewnętrzne. Co czwarty notebook zepsuł się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty z powodu opadów deszczu lub śniegu.


Uszkodzenia sprzętu IT zdarzają się częściej w branżach, w których wielu pracowników działa w terenie lub trudnych warunkach. Z badania wynika, że największy odsetek awarii notuje się wśród służb mundurowych, takich jak wojsko czy policja. W drugiej kolejności są dostawcy i operatorzy mediów, w tym grupy serwisowe, zaś na trzecim miejscu branża transportowa.

Badanie dowodzi, że urządzenia konsumenckie wykorzystywane w pracy nie zawsze zdają egzamin. Szczególnie pracownicy mobilni potrzebują rozwiązań profesjonalnych, które nie tylko są wzmocnione i mniej podatne na uszkodzenia mechaniczne, ale także lepiej zabezpieczone przed utratą danych. Co więcej, nasze kalkulacje potwierdzają, że sprzęt klasy rugged w perspektywie długoterminowej jest też bardziej ekonomiczny – mówi Jacek Wielgus, Partner Account Manager – CEE Region w Panasonic.


Panasonic opracował specjalny Kalkulator TCO online, który pozwala sprawdzić przedsiębiorcom, ile w perspektywie długoterminowej mogą zaoszczędzić, wybierając urządzenia wzmocnione zamiast konsumenckich. Z narzędzia można skorzystać na stronie:

http://business.panasonic.pl/produkty-komputerowe/nasza-dziaalnoc/o-nas/obni-koszty-eksploatacji-sprztu.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IDC na zlecenie Panasonic. Przepytane zostały osoby decydujące o zakupie sprzętu IT z 800 organizacji z różnych branż. Cały dokument pt. „Pay Now, Save Later” można pobrać ze strony: http://business.panasonic.co.uk.

źródło: Panasonic

Kan