Jesteś tutaj:-, Internet stacjonarny, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt-Podsumowanie 2016 roku – digital marketing, badania, analityka

Podsumowanie 2016 roku – digital marketing, badania, analityka

Co się wydarzyło w 2016 roku w digial marketingu, badaniach i analityce? Jak można podsumować ten rok i na co warto zwrócić uwagę? IRCenter zebrało najważniejsze obserwacje o polskim i międzynarodowym rynku digitalowym.

Listę stworzono w oparciu o rozmowy z naszymi klientami, kluczowe wydarzenia rynkowe, własne i niezależne projekty badawcze i analityczne i obserwację entuzjastów działań digitalowych w Polsce i na świecie.

Wiele różnych dziedzin marketingu i digitalu łączy się tworząc zapotrzebowanie na coraz to kolejne rodzaje usług. Nowe narzędzia i rozwiązania pojawiają się szybciej niż faktycznie może przyswoić rynek. I to znaczy, że będzie coraz więcej biznesów opartych o łączenie danych z wielu różnych źródeł. W raporcie opisano szerszy kontekst każdego z kluczowych trendów na rynku.


Co najbardziej zwróciło uwagę w 2016 roku:

  • Polacy – stajemy się coraz bardziej zapatrzeni w swoje bezpośrednie otoczenie, ciągle się zmieniamy będąc niepewnym jutra.
  • Ale wciąż emocjonujemy się w internecie przede wszystkim piłką nożną. Rośnie rola wydawców medialnych w kształtowaniu światopoglądów – w epoce postprawdy.
  • Główne technologiczne nowinki to Pokemon GO (które pokazało, jak krótko może trwać hype na grę opartą o geolokalizację) i okulary Snapchata. VR wciąż raczkuje.
  • Dojrzewa rynek content marketingu – i idą za tym gigantyczne budżety Allegro i coraz bardziej równomierny rozkład budżetów mediowych
  • W Customer Journey wyzwaniem jest wciąż Customer Centric Data – klienci końcowi wiedzą, że muszą je łączyć, ale borykają się z problemem – jak to robić.
  • Badania marketingowe orientują się bardzo mocno na stronę jakościową, starając się zrozumieć konsumenta, a nieco rzadziej – dostarczają analityki do integracji danych klienta.
  • Wielu badaczy przechodzi na stronę UX, to profesjonalizuje i poszerza projekty lean design
  • Wchodzą kolejne platformy analityczne – Data Studio od Google, rozwijają się Qlik i Tablaux; z ich usług korzystają firmy, które zatrudniają własnych analityków
  • Big Data i Data Science – data scientists w Polsce są głównie zatrudniani przez wydawców mediowych, głównie dlatego, że mają oni największą wiedzę o jak największej liczbie internautów (poza Google i Facebook, oczywiście)
  • Donald Trump – to postać, która pokazała, że miliony dolarów z budżetu Hillary Clinton wydane na programmatic i analitykę bazodanową nie przyniosły efektów. Donald Trump zainwestował w telewizję, a nie – w analitykę digitalową
  • Przed rynkiem stoi duże wyzwanie – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) – prawo europejskie znacząco ograniczające możliwości targetowania reklam
  • 2016 rok zdecydowanie należał do AI – wszyscy duzi gracze udostępniający serwery – Google, Amazon, IBM, Microsoft – otworzyli API do procesów sztucznej inteligencji. Największy potencjał w praktyce oznacza usługi oparte o rozpoznawanie obrazów.


Co wynika z tego wszystkiego? Przede wszystkim to, że nowe możliwości i rozwiązania digitalowe pojawiają się szybciej, niż polskie firmy mogą je wdrażać. Rynek potrzebuje rozprzestrzeniania wiedzy – na temat możliwości analitycznych dostępnych narzędzi, ponieważ poszczególni gracze nie są w stanie śledzić wszystkiego na bieżąco.

źródło: IRCenter

Kan

Autor |2016-12-20T07:12:12+01:0020 grudnia 2016 07:12|Kategorie: Internet mobilny, Internet stacjonarny, Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt|Tagi: , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Janusz Kamiski 21 grudnia 2016 w 08:20 - Odpowiedz

    Świetny artykuł! Dzięki!

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile