Nna łamach portalu Ad Age opublikowany został materiał Fidji Simo (Director of Product, Facebook) i Jeffrey’a Grahama (Global Ad Research Director, Twitter), który dotyczy różnic w konsumpcji treści na mobilnych platformach opartych o feed wiadomości oraz konsumpcji treści na innych platformach (np. komputery, telewizja, aplikacje czy inne rodzaje stron internetowych).

Na podstawie wyników badań przywołano kilka nowych statystyk:

  • Średnio ludzie szybciej konsumują treści dostępne na urządzeniach mobilnych niż na urządzeniach stacjonarnych (1,7 sekundy w stosunku do 2,5 sekundy). Szybkość przewijania feedu wiadomości zależy od wieku – osoby młodsze poruszają się szybciej.
  • Twitter, Instagram i Facebook stwierdziły, że użytkownik jest w stanie zapamiętać treść wiadomości w bardzo krótkim czasie – nawet w ciągu pierwszej sekundy.
  • Według niezależnych badań Fors-Marsh, statystycznie ludzie mogą zapamiętać treści z mobilnego feedu wiadomości po zaledwie 0,25 sekundach ekspozycji. Osobne badanie Twittera przeprowadzone wraz z agencją Nielsen pokazało, że zapamiętanie promowanych treści wideo na urządzeniach mobilnych znajduje się na progu jednej sekundy. To oznacza, że po upływie sekundy poziom zapamiętania promowanych treści rośnie na tyle wysoko, że zostaje przypisany ekspozycji.
  • Jeśli użytkownicy oglądają pierwsze 3 sekundy materiału wideo na Facebooku, 65% z nich ogląda co najmniej 10 sekund, a 45% – 30 sekund. Twitter również wykazał silną korelację pomiędzy pierwszymi trzema sekundami wideo, a oglądaniem całego materiału.

Pełen przydatnych danych i statystyk artykuł Fidji i Jeffrey’a dostępny jest na stronie Ad Age

źródło: Facebook

Kan