Od stycznia do października br. operatorzy telefonii komórkowej wydali na reklamy w mediach pozainternetowych ponad 1,17 mld zł – wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Najwięcej inwestował w tym okresie Orange Polska, który mimo zredukowania budżetu utrzymał pozycję lidera. Najsilniej reklamowaną marką był jednak Play, którego operatorem jest P4.
Wydatki telekomów były większe we wszystkich kanałach komunikacji poza outdoorem. Na reklamę zewnętrzną przeznaczono w tym roku 2,2 proc. mniej niż przed rokiem (107,4 mln zł).
W największym stopniu wzrosły nakłady sieci komórkowych na indoor i reklamę radiową.
W tym pierwszym kanale komunikacji telekomy wydały 123,2 proc. więcej rok do roku (1,7 mln zł). W radio zainwestowały z kolei o 71,5 proc. więcej – blisko 170 mln zł.
Wartość reklam w telewizji wzrosła o 4,1 proc., do 793,3 mln zł, w kinach – o 5,5 proc., do 67,4 mln zł. Magazyny na reklamach sieci komórkowych zarobiły 7,9 proc. więcej niż przed rokiem (25,6 mln zł), a gazety – 6,5 proc. więcej (8,8 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy wśród sieci komórkowych |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
ORANGE POLSKA |
345 839 830 zł |
338 434 133 zł |
-2,1 |
P4 |
293 235 848 zł |
319 520 955 zł |
9 |
POLKOMTEL |
229 251 459 zł |
257 532 235 zł |
12,3 |
T-MOBILE POLSKA |
181 402 593 zł |
217 956 304 zł |
20,2 |
VIRGIN mobile POLSKA |
15 883 990 zł |
40 731 937 zł |
156,4 |
Razem |
1 067 876 461 zł |
1 174 175 564 zł |
10 |
Najmocniej reklamowane marki telekomów |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
PLAY |
157 190 801 zł |
220 737 036 zł |
40,4 |
ORANGE |
174 345 730 zł |
171 732 517 zł |
-1,5 |
PLUS GSM |
136 975 772 zł |
156 917 499 zł |
14,6 |
T-MOBILE |
128 410 861 zł |
135 401 709 zł |
5,4 |
ORANGE DLA FIRM KOMÓRKOWY |
34 320 472 zł |
67 656 354 zł |
97,1 |
Razem |
1 067 876 461 zł |
1 174 175 564 zł |
10 |
źródło: Wirtualnemedia.pl
Kan
Wiadomo że Play ma największe parcie na reklamy, tym przyciąga klientów zanim się zorientują co to za sieć ;p
Jak dla kogoś liczy się tylko że w reklamie występuje osoba znana z tego że jest znana. To czemu się potem dziwić.
W przypadku oferty no limit liczy się tak właściwie tylko cena więc reklama jest marnowaniem kasy. Lepiej dać większy pakiet netu – nic nie kosztuje bo i tak większość nie wykorzysta a wielu się skusi. Reklama w tym rozmiarze to marnowanie kasy. Lepiej wydać na doszkolenie BOA bo z tym jest bardzo marnie.
W Play ściągnął mnie darmowy TIDAL – jakby część tej kasy przeznaczyli na darmową automapę to pewnie by jeszcze więcej ludzi zyskali.
Szkoda, że za kasą nie idzie pomysł i wartość samej reklamy. Play płaci krocie, a męczy tymi samymi reklamami od kilku lat. Co z tego, że w salonie blondyny pojawi się kolejny celebryta, skoro formuła już się zużyła… Reklamy Orange, realizowane chyba z tego, co kojarzę przez ekipę Bagińskiego po części, są bardzo estetyczne, choć Mózg i Serce też już trochę zdążyli się znudzić. Spoko kampanie wychodzą tmobile, które jak widać wcale nie bryluje w wydatkach, a np. ta seria spotów z Kotem jest w mojej opinii najfajniejszą reklamową propozycją na święta.
Wydają na te reklamy nie wiadomo ile, a nic to nie zmienia… Miejsca na podium jakoś się nie zmieniają z tego co widzę… TM dalej na szczycie, Orange za nim, potem Plus i Play ze swoimi reklamami z pseudo gwiazdami na szarym końcu…
Sfeia odpaliła nową stronę, taryfy, rabaty i nie ma reklamy…