Serwis eMarketer we współpracy z agencją Starcom Mediavest Group przygotował kolejną edycję raportu Global Media Intelligence Report, poświęconego perspektywom rozwojowym mediów cyfrowych, internetu i urządzeń mobilnych na świecie i w poszczególnych regionach.

Raport zbiera demograficzne oraz informacje na temat wykorzystania Internetu w Czechach, Estonii, na Węgrzech, w Łotwie, Polsce, Rosji, Słowacji, Turcji i Ukrainie.

Z szacunków eMarketera i Starcom Mediavest Group wynika, że na koniec br. w Polsce będzie 23,3 mln użytkowników internetu, a w 2019 roku liczba ta wzrośnie do 24,6 mln. Co oznacza, że z sieci korzystać będzie 64,8 proc. Polaków. Co ciekawe, mieszkamy w regionie o najwyższym nasyceniu telefonami komórkowymi. Liczba ich użytkowników w Europie Środkowej i Wschodniej zbliży się w tym roku do poziomu 298 mln, a w przyszłym przekroczy 303 mln. Poziom korzystania ze smartfonów w Europie Środkowej i Wschodniej jest nadal znacznie niższy niż w innych częściach świata. W omawianym okresie 144,3 mln ludzi w regionie będzie właścicielami co najmniej jednego zaawansowanego urządzenia i będzie używać go co najmniej raz na miesiąc – dodają autorzy raportu.

Użytkownicy internetu i penetracja internetu w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, wg krajów, w latach 2013-2019

 

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

Użytkownicy internetu (w mln)

Rosja

77,5

82,9

87,3

91,4

94,3

96,6

98,8

Turcja

36,6

41,0

44,7

47,7

50,7

53,5

56,0

Polska

22,6

22,9

23,3

23,7

24,0

24,3

24,6

Czechy

7,2

7,4

7,8

8,0

8,1

8,1

8,2

Pozostałe kraje

66,3

70,6

74,8

78,4

82,0

85,3

88,4

Europa Środkowa i Wschodnia

210,2

224,9

238,0

249,1

259,1

267,8

276,1

Wzrost liczby użytkowników internetu (zmiana %)

Turcja

4,7%

12,1%

9,2%

6,7%

6,3%

5,4%

4,8%

Rosja

8,8%

7,0%

5,3%

4,7%

3,2%

2,5%

2,2%

Czechy

4,8%

3,1%

5,2%

1,8%

1,1%

1,1%

1,1%

Polska

0,8%

1,6%

1,6%

1,5%

1,5%

1,4%

1,3%

Pozostałe kraje

7,5%

6,5%

5,9%

4,8%

4,6%

4,0%

3,7%

Europa Środkowa i Wschodnia

6,6%

7,0%

5,8%

4,7%

4,0%

3,4%

3,1%

Penetracja użytkownika Internetu (% populacji w każdej grupie)

Czechy

68,0%

70,0%

73,5%

74,7%

75,5%

76,2%

77,0%

Rosja

54,4%

58,2%

61,3%

64,2%

66,3%

68,0%

69,6%

Polska

58,8%

59,8%

60,8%

61,8%

62,8%

63,8%

64,8%

Turcja

45,3%

50,2%

54,2%

57,2%

60,2%

62,8%

65,2%

Pozostałe kraje

42,0%

44,8%

47,5%

49,9%

52,3%

54,5%

56,7%

Europa Środkowa iWschodnia

48,9%

52,2%

55,2%

57,7%

60,0%

61,9%

63,8%

Uwaga: osoby fizyczne w dowolnym wieku, korzystające z Internetu z jakiejkolwiek lokalizacji za pomocą dowolnego urządzenia co najmniej jeden raz w miesiącu; wartości mogą nie sumować się do wartości łącznej z powodu zaokrąglenia. Źródło: eMarketer, kwiecień 2015; potwierdzone i ponownie wydane, lipiec 2015.

Więcej na temat piątej edycji raportu wydawanego przez eMarketer raportu Global Media Intelligence Report Przeczytacie w serwisie: Wirtualnemedia.pl

Kan