Jesteś tutaj:-, Raporty i prezentacje, Rynek-Polacy nie mogą korzystać ze sprzętu IT przez 1,5 tygodnia rocznie

Polacy nie mogą korzystać ze sprzętu IT przez 1,5 tygodnia rocznie

Statystyki prezentowane przez producentów dotyczące usług serwisowych są bezlitosne – średni czas naprawy sprzętu to 2,5 dnia roboczego, a aż 95% produktów trafiających do serwisu jest wysyłanych z powrotem do użytkowników w ciągu mniej niż 5 dni! Przy założeniu, że usterki naszych komputerów średnio zdarzają się 2-3 razy rocznie, Polacy nie mogą korzystać ze sprzętu IT przez 1,5 tygodnia rocznie.


Problem ten może dotyczyć ponad 22,5 miliona Polaków, którzy przyznają, że aktywnie korzystają z komputera (ponad 51 proc. robi to codziennie lub prawie codziennie) – wynika z najnowszego badania GUS opublikowanego w styczniu br.

Taką sytuację chce rozwiązać polska firma IT Culture wprowadzając aplikację iME – będącą pierwszym na rynkach Europy narzędziem osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT. Szacuje, że Polacy na naprawy sprzętu komputerowego wydają ponad 1,3 mld zł rocznie.

22,5 mln Polaków korzystających z komputera stwarza ogromny potencjał dla sektora usług pomocy informatycznej. Szacujemy, że rynek ten może być wart nawet 1,3 mld zł – podkreśla Robert Niczewski z działu marketingu iME.

Usługa iME pomoże w usuwaniu nagłych awarii niezależnie od miejsca, w którym znajduje się posiadacz komputera. Pozwoli osobom starszych skonfigurować pocztę, zainstalować drukarkę lub komunikator głosowy. Tym młodszym udzieli pomocy w wyborze aplikacji, rozwiążę problem z wirusem lub naprawi wolno działający Internet. aplikacja może pomóc też przedsiębiorcom czy osobom prywatnym, którzy pilnie muszą zrealizować zlecenie o charakterze technicznym lub związanym z realizacją zamówienia e-commerce lub e-banking.

Usługę tę można najłatwiej porównać do prywatnego informatyka dostępnego z dowolnego miejsca na świecie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, nawet w święta. Wszelkie naprawy niemal zawsze będą przeprowadzane zdalnie. Dzięki zainstalowanemu wcześniej oprogramowaniu informatycy uzyskają dostęp do komputera i samodzielnie pozbędą się wszelkich usterek. Oczywiście będzie możliwe obserwowanie ich pracy i tym samym nauczenie się radzenia sobie w podobnych sytuacjach.

Usługa dostępna będzie w 3 pakietach cenowych: kuponowym 19zł i 35zł oraz abonamentowym 80 zł. Wszystkie rodzaje kuponów iMe będzie można kupić zarówno przez Internet, jak też w najlepszych sklepach komputerowych i salonach prasowych.

Usługą zainteresowani są nie tylko producenci laptopów i komputerów stacjonarnych. Już w połowie bieżącego roku usługa ta doczeka się też wersji mobilnej, a specjaliści iMe będą pomagać użytkownikom wykorzystać pełnię możliwości nowego smartfonu lub tabletu.


* raport : Społeczeństwo informacyjne w Polsce, GUS, 2015 / ** Badanie Square Trade 2014

źródło: iME

Kan



Autor |2015-05-29T12:20:18+02:0029 maja 2015 12:20|Kategorie: Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.