Jak wynika z raportu Strategy Analytics, w 2014 roku sprzedaż smartfonów wzrosła aż o 30 procent i przekroczyła 1,3 mld urządzeń. W IV kwartale największym wygranym jest Apple, które na całym świecie sprzedało 74,5 mln smartfonów, w czym zrównało się z Samsungiem. To pierwsza taka sytuacja od 3 lat.


Rynek smartfonów wciąż dynamicznie rośnie, w czym duży udział mają rynki rozwijające, takie jak Chiny, Indie czy Afryka. W 2014 roku sprzedano 1,3 mld tych urządzeń, z czego ponad 1 mld, czyli 81 %, stanowiły słuchawki z Androidem, 15 % przypadło systemowi iOS, a 3 % Windows Phone. Inne systemy, pośród których znajduje się np. BlackBerry, osiągnęły wynik 0,7 %.

Szczególnie ciekawy okazał się IV kwartał zeszłego roku, kiedy to do sprzedaży trafiły nowe iPhone’y. Apple zanotowało absolutny rekord sprzedaży, ponieważ w 3 miesiące w ręce użytkowników trafiło 74,5 mln tych smartfonów. Udziały w rynku amerykańskiego giganta oiągnęły 20 %, czyli dokładnie tyle samo, co w przypadku Samsunga (spadek z 30 % rok temu). W ten sposób Apple po raz pierwszy od 3 lat udało się dogonić Koreańczyków w liczbie sprzedanych smartfonów w ciągu kwartału. Kolejne miejsca zajmują: Motorola, należąca do Lenovo, oraz chińskie Huawei.


Warto zauważyć, że poprzedni rekord liczby iPhone’ów sprzedanych w ciągu kwartału wynosił 51 mln (za IV kwartał 2013), więc w ciągu roku liczba ta wzrosła o prawie 50 %. Przychód Apple w IV kwartale 2014 zamknął się w astronomicznej kwocie 76 mld dolarów.

Źródło: Strategy Analytics

Sewix