Content dla dzieci oraz dedykowane formaty reklamowe do Internetu były kluczem do sukcesu na serwisie YouTube. W mijającym roku największą popularnością cieszyły się kanały produktów dla dzieci tj. Kinder Niespodzianka i LEGO, które postawiły na rozrywkę dla najmłodszych. W zestawieniu najczęściej oglądanych branż dominują kanały marek spożywczych, które postawiły na treści video-przepisy oraz marki GSM.

Ponad 700 mln. Wyświetleń zanotowały w okresie od stycznia do listopada 2014 największe kanały markowe w Polsce. W mijającym roku największą popularnością Internautów (lub wsparciem reklamowym) cieszyły się treści publikowane na kanałach marek spożywczych (19% wyświetleń), głównie za sprawą Kinder Niespodzianki (41 mln wyświetleń) oraz marek, które postawiły na video-poradniki (Winiary – 18,6 mln, Knorr – 11 mln czy margaryna Kasia – 9 mln). Kolejną pozycję zajęły kanały z branży GSM i Telekomunikacja (głównie Serce i Rozum – 36 mln i Play – 27 mln) oraz marki gier i produktów rozrywkowych (klocki LEGO, Electronic Arts).


Ranking największych polskich kanałów markowych zdominowały marketerzy, którzy postawili na content dla dzieci tj. Kinder Niespodzianka. (14 mln) lub dedykowane treści internetowe tj. Winiary (13 mln). W zestawieniu znalazły się ponadto profile aktywnie wspierane reklamowo z segmentu GSM tj. Play (13 mln) i Serce i Rozum (8 mln) oraz segmentu RTV i AGD (Nokia Polska, Samsung Polska i Philips Polska, odpowiednio 10 mln, 9 mln i 6 mln) oraz po jednym przedstawicielu segmentu napojów (Żywiec Zdrój – 8 mln), handlu wielkopowierzchniowego (Lidl Polska – 9 mln) i usług finansowych (Eurobank – 8 mln).


Największą dynamiką wzrostu wśród topowych kanałów cieszyły się w mijającym roku profile Żywiec Zdrój (kampania „Jacy jesteśmy” – wzrost oglądalności kanału o 99%) i Hortex TV (najpopularniejszy spot reklamowy 2014 roku – człowieku, orzeźwij się – wzrost o 93%). Wzrost rzędu 80% zaobserwowany został w kontekście kanałów McDonalds Polska (88%), Link4 (81%) i LG Polska (80%).

Wśród dominujących w Polsce społeczności markowych na serwisie YouTube największą liczbą subskrybentów mogą się pochwalić społeczności graczy – w szczególności gry Sims (43 tys.), Electronic Arts (31 tys.) czy PlayStation EXTRA (30 tys.).

W mijającym roku 25 reklam umieszczonych w 2014 roku na kanałach markowych osiągnęło oglądalność powyżej 1 miliona. Oprócz wspomnianej najczęściej oglądanej w Polsce reklamy Hortex TV – Orzeźwij się człowieku (4,3 mln), w zestawieniu najczęściej oglądanych reklam znalazły się spoty 16 marketerów. Najwięcej spotów z minimum 1 mln. wyświetleń miały kanały Żywiec Zdrój (cztery filmy związane z kampanią „Jacy jesteśmy” oraz „Dzieci wkręcają rodziców”) oraz Google Polska (kampania AdWords), Serce i Rozum (Pięcioraczki i Powrót do Szkoły). Wysoko w rankingu znalazły się również kampanię PZU (Wybierz najmocniejszą cechę Thora),reklama kredytut hipotecznego Eurobank (Piotra Adamczyk na joggingu) oraz kampania Avon Polska i E. Wedel.


W badaniu uwzględnione zostały tylko kanały, które wygenerowały więcej niż 1 mln. wyświetleń w analizowanym okresie czasu tj. od 1 stycznia do 30 listopad 2014.

źródło: IRCenter

Kan