Nowy raport firmy Deloitte, zatytułowany „Facebook’s Global Economic Impact” („Wpływ Facebooka na światową gospodarkę”), opisuje jak Facebook wpłynął na rozwój globalnej gospodarki i rynek pracy. Twórcy zleconej przez Facebooka analizy szacują, że w samym tylko 2014 roku wpływ Facebooka na gospodarkę wyniósł około 227 miliardów dolarów, stymulując powstanie 4,5 miliona nowych miejsc pracy. Koszty bazowe wyniosły około 8 miliardów dolarów.
Analitycy sprawdzili efekty działalności portalu z perspektywy:
1) narzędzia dla marketerów,
2) platformy dla twórców aplikacji oraz
3) zapotrzebowania na „łączność” (transmisję danych, urządzenia mobilne).
Badanie objęło kraje z całego świata, dzięki czemu uzupełnia raport Deloitte z 2011 roku, który dotyczył tylko Europy.

Jolyon Barker, Global Managing Director, Technology, Media & Telecommunications w Deloitte, powiedział: „Nasze badania pokazują, że Facebook tworzy nowe możliwości działania na światowych rynkach łącząc ludzi i biznes, niwelując bariery w marketingu, a także pobudzając innowacyjność”.
„Tworzenie miejsc pracy to priorytet na całym świecie”, powiedziała Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer w Facebooku. „Dobrą wiadomością jest to, że firmy technologiczne napędzają całą gospodarkę i pomagają tworzyć miejsca pracy również w innych gałęziach przemysłu. Każdego dnia przedsiębiorstwa z różnych branż, o różnej wielkości i doświadczeniu wykorzystują Facebooka by rosnąć i zwiększać swój zasięg.”
źródło: Facebook
Kan
Wpływ na gospodarkę, którym szczycą się szefowie Facebooka jest nieco przesadzony i może być mniejszy i nie tak pozytywny jak to się wydaje. [url] http://www.obserwatorfinansowy.pl/forma/rotator/gospodarcze-znaczenie-facebooka-jest-wyolbrzymiane/%5B/url%5D