Jak co miesiąc na infografice poprzedzającej FanpageTrends Sotrender przedstawia strony, które w minionym okresie najszybciej odpowiadały na pytania użytkowników opublikowane na ich profilu.


Już od pewnego czasu, z każdym nowym miesiącem, może się wydawać, że szybciej odpowiadać na posty fanów się już nie da, jednak operatorzy telekomunikacyjni uparcie wyprowadzają z błędu. W maju przekroczyli kolejną granicę. Plus, będący liderem w maju, na posty użytkowników odpowiadał po niecałych 3 minutach od opublikowania.

Maj kojarzy się z piękną pogodą i odpoczynkiem, jednak na fanpage’ach telekomunikacyjnych dominowały posty ofertowe (głównie fanpage Orange i Play) oraz festiwalowe (ogłoszenie Line−up Orange Warsaw Festival oraz uczestników Festiwalu POZYTYWNYCH WIBRACJI na fanpage’u Plusa). Nie znaczy to, że nie pojawiały się posty nawiązujące do odpoczynku (najbardziej angażujący post Serca i Rozumu z 25 maja), wakacji (post Plusa z 28 maja) czy matury (post Serca i Rozumu z 15
maja) − jednak były one słabej reprezentowane.

W maju nie zaszły większe zmiany w czołówce stawki − najwięcej użytkowników zaangażowały strony Plus, Orange oraz Serce i Rozum. Plus osiągnął też największy wynik Interactivity Index. Tuż za nim plasuje się Orange, który w maju uzyskał drugie miejsca w liczbie zaangażowanych fanów, Interactivity Index oraz dziennym PTAT (tuż za fanpagem Plusa). Plus w maju uzyskał też drugą lokatę (po nju mobile, a przed Cyfrowym Polsatem) w bezwzględnym przyroście liczby fanów, a także był autorem najbardziej angażującego postu miesiąca, który przekierowywał fanów do aplikacji konkursowej.

Drugi najlepszy post miesiąca to post Heyah, który od dłuższego czasu mocno aktywizuje fanów poprzez posty−wyzwania. Początkowo poprzez zachętę do zmieniania „lajków”, komentarzy i udostępnień na kilometry, które pokona czołg zaprezentowany w ich poście, a w maju w najbardziej angażującym poście Heyah „zamieniała” liczbę aktywności na pompki „atlety z postu”.

Maj, mimo aury sprzyjającej odpoczynkowi, nie wpłynął na zwolnienie tempa komunikacji na fanpage’ach telekomunikacyjnych, czego przykładem są czasy odpowiedzi na posty fanów − Plus zszedł poniżej 3 minut i został fanpagem najszybciej odpisującym na posty fanów w maju. Tuż za nim uplasowało się T−Mobile i Play4U. Czy czerwcowa, już wakacyjna, aura wpłynie na zwolnienie
tempa? Zobaczymy w następnych Trendsach – komentuje Kinga Pukło, Junior Analyst FaceADDICTED





źródło: Sotrender FanpageTrends Maj 2014

Kan