Facebook nie zwalnia tempa – rosną przychody, rosną zyski, rośnie liczba użytkowników. Jego ekspansja na urządzenia mobilne okazała się ogromnym sukcesem a zyski z reklam na komórkach są większe niż na desktopach.

Facebook
Facebook

Wyniki finansowe za pierwsze 3 miesiące tego roku, opublikowane przez Facebooka w środę, wykazały, że skupienie się na sektorze mobilnym bardzo się mu opłaciło. Ogólne przychody za I kwartał wyniosły 2,5 miliarda dolarów, aż 72 procent więcej niż w tym samym okresie 12 miesięcy temu.

Zysk za ostatni kwartał to kwota 642 milionów dolarów, w porównaniu do 219 milionów dolarów osiągniętych rok wcześniej. Inne obiecujące dane dotyczą rosnącej bazy użytkowników, których jest obecnie 1,28 miliarda, co oznacza wzrost o 15 procent rok do roku. Aż 802 milionów użytkowników loguje się do swoich kont każdego dnia.


Facebook na komórkach zagościł na dobre, ponieważ aż 59 procent z 2,27 miliarda dolarów przychodów z reklam pochodziło właśnie z urządzeń mobilnych. To wielki skok w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem 30 procent i znak, że mobilna strategia społecznościowego giganta to krok w dobrym kierunku.

Dzienna liczba aktywnych użytkowników na telefonach komórkowych wyniosła 609 milionów, co stanowi wzrost o 43 procent, a miesięczna liczba użytkowników mobilnych po raz pierwszy w 10-letniej historii Facebooka przekroczyła 1 miliard.

Źródło: Digitaltrends

Sewix