Według raportu firmy Nielsen „Cyfrowi konsumenci” media społecznościowe są tak wszechobecne, że ciągle rośnie liczba młodych ludzi nie mogących się z nimi rozstać – nawet wtedy, gdy wzywa ich potrzeba… fizjologiczna.


Raport Nielsena został opracowany na podstawie wielu różnych źródeł, w tym ankiety internetowej przeprowadzonej na reprezentatywnej grupie 2020 dorosłych użytkowników mediów społecznościowych w USA. Wynika z niego, że aż 40% młodych Amerykanów w wieku od 18 do 24 lat używa swojego telefonu w łazience, co stanowi wzrost w stosunku do 32% w roku ubiegłym. Grupa ta robi to dwa razy częściej niż wynosi średnia krajowa.

Oto inne ciekawe dane: ponad połowa dorosłych w wieku od 25 do 34 lat (56%) korzysta z mediów społecznościowych w czasie pracy a 44% robi to przy stole w restauracji. To stąd biorą się wszechobecne zdjęcia jedzenia, wrzucane później chociażby na Instagrama. Ponadto 47% użytkowników smartfonów traktuje „społecznościówki” jako codzienny element dnia.


Jeśli chodzi o rozmiar aktywności, dominuje Facebook ze 109 milionami użytkowników w USA, którzy miesięcznie korzystają z niego na smartfonie przez średnio 7,5 godziny. Serwis Pinterest, na którym znajdziemy zdjęcia z ciekawymi pomysłami, zanotował aż 233% wzrostu rok do roku, a miesięcznie 16 milionów osób korzysta z aplikacji mobilnej przez 1 godzinę i 39 minut na osobę. W przypadku Instagrama jest to 35 milionów osób i 3 godziny i 40 minut (wzrost o 79%).

Każdy Amerykanin jest właścicielem średnio czterech urządzeń cyfrowych i używa ich przez 60 godzin tygodniowo.

Żródło: Cnet

Sewix