Według opublikowanego niedawno raportu Cisco Visual Networking Index, dzięki utrzymującemu się stałemu szybkiemu wzrostowi mobilnych połączeń internetowych,
do 2017 roku można spodziewać się aż 13-krotnego wzrostu mobilnego ruchu danych – łącznie
z miliardami połączeń między ludźmi, ale też coraz częściej, pomiędzy urządzeniami. Aż 93 procent tego ruchu generowanego będzie za pomocą różnego rodzaju urządzeń mobilnych, takich jak tablety, smartfony czy laptopy, przy czym szybkość transmisji wzrośnie aż 7-mio krotnie.

Wzrost ruchu przyniesie wiele nowych możliwości biznesowych koncentrujących się na analizowaniu i przetwarzaniu danych dostarczanych przez samych użytkowników, ale też przez urządzenia, które coraz częściej, w sposób autonomiczny, komunikują się ze sobą. Zbierane informacje umożliwiają sieciom operatora inteligentnie dostosowywać się do zmian w celu podniesienia jakości i tworzenia nowych usług. Odpowiednia reakcja sieci na zmiany odbywa się w czasie rzeczywistym lub prawie rzeczywistym i dotyczyć może zarówno zmiany po stronie dostępu radiowego np. przeciążenia komórki radiowej, jak również zmiany po stronie użytkownika np. wyczerpania limitu transferu danych. Osiągana dzięki Cisco Quantum wrażliwość sieci jest niezwykle istotna w heterogenicznych sieciach radiowych wykorzystujących wiele technologii i stanowi przewagę rynkową operatora.

Według informacji zawartych w dokumencie Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Traffic Forecast, do roku 2017 będzie istniało ponad 10 miliardów urządzeń obsługujących połączenia mobilne — w tym 8,6 miliarda osobistych urządzeń mobilnych i 1,7 miliarda urządzeń M2M podłączonych do sieci. Szacuje się, że w Europie Środkowej i Wschodniej (w tym w Polsce) będzie w użyciu ponad 570 milionów urządzeń mobilnych, w tym 471 milionów urządzeń osobistych i 103 miliony mobilnych urządzeń M2M podłączonych do sieci.

Mając na uwadze powyższe prognozy, Cisco wprowadza wiele znaczących innowacji, które umożliwią dostawcom usług optymalizację wydatków na sieć, ale również otwarcie się na nowe przychody. Technologia Cisco umożliwia wykorzystanie unikalnych walorów operatora do tworzenia propozycji biznesowej również poza tradycyjny krąg odbiorców w modelu B2B2C.

źródło: Cisco

Kan