Wyniki badania TNS Mobile Life z roku 2012 dowodzą, że ekran domowy, czyli główny ekran telefonu komórkowego staje się jednym z najcenniejszych typów powierzchni reklamowej w bitwie o serca i umysły konsumentów oraz w walce o udział w ich wydatkach.

Szeroki zakres interaktywnych doświadczeń, jakie oferują dzisiaj technologie mobilne, motywuje miliony konsumentów, oferując im bardziej spersonalizowany sposób interakcji ze światem rzeczywistym. Z tej przyczyny technologie mobilne stają się nieodzowne dla przedsiębiorstw ze wszystkich branż. Oznacza to, że zrozumienie zachowań konsumentów w kontekście urządzeń mobilnych oraz stworzenie strategii mobilnej staje się zasadniczym celem biznesowym
przedsiębiorstw.

Współcześni konsumenci potrafią reagować na reklamy telewizyjne nie przerywając oglądania danego programu –
korzystają z telefonu komórkowego, by wyszukać produkt nie ruszając się z kanapy. Mogą również wyszukiwać i realizować vouchery, odbierać informacje o interesujących ofertach, które przekazywane są na podstawie bieżącej lokalizacji, a także porównywać ceny i recenzje produktów na miejscu, w sklepie.

Telefon komórkowy to jedna z najbardziej destrukcyjnych sił, których oddziaływanie wywarło wpływ na dość liniową dotychczas drogę konsumenta do zakupu. Stała dostępność urządzeń mobilnych przekształca przewidywalną podróż klienta (ang. customer jurney) w przyprawiający o zawroty głowy labirynt. Konsument może skorzystać z mediów cyfrowych, by zrobić krok naprzód na tej drodze, w dowolnym jej punkcie i w dowolnej sytuacji. Może też zmienić zdanie i pójść w innym kierunku. Dla marek z segmentu FMCG – które pozostały względnie obojętne na rewolucję internetową wprowadzoną przez komputery stacjonarne – pojawienie się technologii mobilnej znacznie zwiększa potencjał mediów cyfrowych do wywarcia wpływu na ścieżkę zakupową. Otwiera również drogę do bezpośredniej komunikacji z klientem przy wykorzystaniu niedostępnych wcześniej metod.

Konsumenci, poprzez upewnienie się co do rzeczywistej wartości produktów, które kupują (w oparciu o zaufane,
często niezależne źródła), chcą sprawić, by podejmowanie decyzji przestało być ryzykowne. W krajach rozwiniętych, 34% konsumentów korzystających z telefonu komórkowego na drodze do zakupu robi to, by porównywać ceny, a 18% skanuje kody kreskowe produktów by uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Na rynkach wschodzących 25% osób korzystających z telefonu komórkowego na ścieżce zakupowej robi to, by porównywać ceny.

Badanie TNS Mobile Life z roku 2012 ujawniło, że 45 procent światowej populacji użytkowników smartfonów albo jest zainteresowanych możliwością realizacji płatności przy pomocy tych urządzeń albo już korzysta z tej możliwości. Głównym czynnikiem sprzyjającym takiemu postępowaniu jest kwestia wygody. To właśnie ten typ klienta chciałoby skapitalizować wiele firm, reprezentowanych przez osoby uczestniczące w naszych wywiadach.

(Kluczowe wnioski z badania TNS Mobile Life).

Mobile Life to realizowany corocznie projekt poświęcony badaniu zachowań, motywacji i priorytetów światowej populacji użytkowników urządzeń mobilnych. Raport oferuje najbardziej kompleksowe spojrzenie na to, w jaki sposób konsumenci korzystają ze swoich telefonów komórkowych i tabletów oraz jakie możliwości stwarza to dla marek. Najnowsza edycja polskiego raportu Mobile Life będzie dostępna wiosną 2013r.

Pełny Raport: Czy 2013 to rok rewolucji mobilnej na polskim rynku? dostępny jest: Tutaj

źródło: e TNS Polska

Kan