Raport „Student – istota społeczna. Komunikacja w erze nowych mediów” to efekt współpracy nowego operatora telefonii internetowej muff z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przeprowadzone w listopadzie br. na grupie blisko 300 studentów badanie daje odpowiedź na pytania dotyczące aktualnych preferencji i zachowań komunikacyjnych młodych ludzi. Wyniki jasno dowodzą, że nowoczesne technologie mogą stać się solidnym fundamentem pod budowę trwałych relacji
i sprawnej komunikacji, nieograniczonej ani czasem, ani odległością.

Celem badania zorganizowanego przez markę muff we współpracy merytorycznej z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego było poznanie odpowiedzi na trzy podstawowe pytania:

  • czy w świecie zaawansowanych technologii komunikacyjnych nadal zależy nam na kontakcie międzyludzkim i relacjach z bliskimi?
  • czy szeroka oferta usług internetowo-telekomunikacyjnych, połączona z niemal nieograniczoną możliwością podróży zagranicznych, wpływa na częstotliwość i jakość komunikacji z bliskimi?
  • jakie skutki może przynieść oferta usług internetowo-telekomunikacyjnych?

Wybór grupy badawczej nie był przypadkowy – studenci są jedną z najbardziej aktywnych komunikacyjnie grup społecznych. Ponadto młodzi ludzie śledzą trendy i charakteryzują się otwartością na nowe technologie, przez co w dużym stopniu determinują kierunki rozwoju rynku telekomunikacyjnego.

Wnioski z naszych badań tylko potwierdzają tezę Elliota Aronsona, mówiącą, że człowiek zawsze był, jest i będzie istotą społeczną. Mamy nadzieję, że wyniki raportu będą początkiem wielu dyskusji i analiz na temat współczesnych kanałów komunikacji międzyludzkiej – powiedział Robert Sababady, szef projektu muff.pl.

Student – istota społeczna. Komunikacja w erze nowych mediów. Pełna wersja Raportu: Tutaj

źródło: muff

Kan