Na koniec I kwartału 2011 roku z bankowości internetowej aktywnie korzystało 9,3 miliona Polaków. Jeżeli tempo przyrostu klientów indywidualnych będzie utrzymywać się na podobnym poziomie jak w minionych kwartałach, na koniec września pokonana powinna zostać magiczna granica 10 milionów aktywnych osób – wynika z trzeciej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich i przedstawionego na konferencji prasowej w dniu 22 lipca.

Dynamicznie rośnie również wartość kwot rozliczanych przez klientów – w ciągu 12 miesięcy wzrosła o 20%. Banki podtrzymują strategię dokładnej analizy możliwości finansowych klientów stąd nadal obserwowany spadek liczby kart kredytowych. Coraz większą popularnością cieszą się za to karty bezstykowe.

Po pierwszych trzech miesiącach 2011 roku liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła ponad 16,5 miliona osób. To o około 300 tysięcy więcej niż na koniec 2010 roku. Liczba klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. W I kwartale 2011 roku przybyło ich blisko 300 tysięcy, czyli prawie tyle osób ile zyskało dostęp do bankowości internetowej.

Mimo że I kwartał zazwyczaj oznacza niewielkie spowolnienie w wydatkach konsumentów po okresie wzmożonych zakupów świątecznych w bankowości internetowej obserwujemy stałe wzrosty w najważniejszych kategoriach. Aktywnych użytkowników jest coraz więcej, obsługują oni też coraz większe kwoty. Jest to stała tendencja od kilku lat. Widać wyraźnie, że mimo zawirowań walutowych i gospodarczych, Polacy mają duże zaufanie do bankowości internetowej i cały czas przybywa nowych klientów, którzy się do niej przekonują.” – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.

źródło: ZBP

Kan