Facebook w ciągu ostatnich 10 lat sprzedał ogromną ilość danych użytkowników producentom smartfonów i tabletów, informuje „The New York Times”. Według doniesień dziennika, Lista firm, do których trafiały dane od Facebooka, składa się nawet z ponad 60 producentów.  Do firm, którym Facebook przekazywał dane, należały m.in.: Apple, Amazon, Samsung i Microsoft.

Wśród informacji, jakie trafiały do producentów, „The New York Times” wymienia m.in. poglądy polityczne, wyznanie czy status związku, nawet jeżeli właściciele konta nie udzielili na to zgody. Okazało się też, że pomimo wyłączonego udostępniania danych, można było uzyskać dostęp do danych znajomych użytkowników.

W 2014 roku Facebook ograniczył twórcom aplikacji dostęp do danych na temat znajomych użytkowników, ale nie dotyczyło to producentów sprzętu. Działo się tak nawet po tym, jak Facebook oświadczył, że nie będzie dzielił się takimi informacjami. Według „The New York Times” wiele z umów wciąż obowiązuje. Część rozwiązano w kwietniu 2018 roku.

Facebook, w odpowiedzi na doniesienia „The New York Times”, zaprzecza, że dane znajomych były udostępniane bez pozwolenia.

źródło: The New York Times