Prezes UKE informuje o prawach i zobowiązaniach konsumenta wobec dostawcy usług telekomunikacyjnych.

Co to takiego jest umowa? Codziennie spotykamy się z tym pojęciem. Umawiamy się z kimś na spotkanie, na dostarczenie towaru, na wykonanie usługi – na dostarczenie do domu gazu, energii elektrycznej, usług telewizji kablowej, usługi dostępu do Internetu, usług telefonicznych. Mamy zawarte umowy z bankiem na prowadzenie konta lub udzielenie przez bank kredytu itp. Podpisujemy/zawieramy wiele bardzo różnych umów. Często nie zastanawiamy się nad tym jakie konsekwencje (prawa i obowiązki) bezpośrednio dla nas niesie za sobą zawarcie umowy, a przecież z definicji: Umowa, kontrakt (łac. contractus) – to zgodne porozumienie dwóch lub więcej stron ustalające ich wzajemne prawa lub obowiązki.

Jedną z najpopularniejszych umów jakie zawieramy w życiu codziennym jest umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zdecydowana większość z nas korzysta przecież codziennie z telefonu komórkowego, czy z Internetu.

Niniejszy poradnik jest o tym co trzeba wiedzieć o umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych (umowie o świadczenie usługi Internetu, telewizji kablowej, telefonu stacjonarnego czy telefonu komórkowego), jakie konsument ma prawa wobec dostawcy usług telekomunikacyjnych i jednocześnie jakie ma wobec niego zobowiązania.

Poradnik dla konsumentów – usługi telekomunikacyjne: Tutaj

źródło: UKE

Kan