Zwrot produktów kupionych przez Internet tylko w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, gdy klient składał reklamację, mógł żądać wyłącznie naprawy produktu. To przykłady niezgodnych z prawem klauzul stosowanych przez sklep internetowy zlotewyprzedaże.pl. Spółka zobowiązała się do ich zmiany.

Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało wszczęte w marcu 2013 roku po zawiadomieniu miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie. Przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy www.zlotewyprzedaze.pl. Wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia w regulaminie zakupów, które ograniczały prawa klientów.

Spółka zastrzegała m.in., że zwrot towaru w ustawowym terminie 10 dni jest możliwy tylko w oryginalnym opakowaniu. Zgodnie z prawem, konsument, który kupuje przez Internet może bezkosztowo zrezygnować z zakupów w ciągu 10 dni – wystarczy, że odeśle towar na własny koszt. Przepisy nie wymagają zwrotu produktu w oryginalnym opakowaniu.

Ponadto, zgodnie z warunkiem stosowanym przez Złote Wyprzedaże, klient, który składał reklamację musiał się zgodzić wyłącznie na naprawę produktu. Zgodnie z prawem – klient może samodzielnie zdecydować, czy chce, aby rzecz wymieniono na nową, lub naprawiono.

Złote Wyprzedaże zobowiązały się do wykreślenia sprzecznych z prawem postanowień w ciągu dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

źródło: UOKiK

Kan