Wirtualny operator komórkowy mBank mobile od 05.01.2013 wprowadził kilka zmian w Regulaminie świadczenia usług. Wyszczególnił zakres świadczonych usług oraz dodał m.in. zapis dający możliwość składania reklamacji, drogą elektroniczną na skrzynkę mailową: kontakt_mobile@mbank.pl.

Należy zauważyć, że jako jedyny znany mi operator komórkowy, nie miał wcześniej zamieszczonej takiej informacji w regulaminie odnośnie elektronicznej drogi składania reklamacji. Zamieszczenie tej informacji w regulaminie jest bardzo ważne z punktu widzenia abonenta, bardzo upraszcza składnie reklamacji – komentuje Czytelnik.

Kontrola przeprowadzona przez UKE wykazała m. in. błędy w regulaminie odnośnie braku zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, wraz ze wskazaniem elementów składających się na opłatę za świadczenie usług ( art. 60 pkt. 2 Prawo telekomunikacyjne).

UKE stwierdziło także liczne naruszenia Rozporządzenia w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Uchybienia w procesie rozpatrywania reklamacji u operatora mBank mobile dotyczyły mi. in.:

    – braku pisemnego potwierdzenia przyjęcia reklamacji z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację, gdy reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji,

    – braku podania nazwy jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację, braku powołania postawy prawnej oraz braku rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji w odpowiedzi na reklamację,

    – nie przedstawiania informacji abonentom o możliwości rozwiązywania sporów w drodze mediacji prowadzonej prze Prezes UKE oraz o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym,

    – nie dotrzymania formy pisemnej odpowiedzi na reklamację.

Regulamin świadczenia usług mBank mobile ważny od 05.01.2013r.: Tutaj

źródło: wł.

Kan