W dniu 18 maja br. w siedzibie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) odbyło się spotkanie Prezesa UKE z zaproszonymi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi na temat zasad ochrony konsumentów i zapewnienia im praw w zakresie przejrzystości umów i jakości usług.

Spotkanie rozpoczęło długofalową współpracę regulatora z zainteresowanymi podmiotami działającymi na rynku usług telekomunikacyjnych, mającą na celu wypracowanie wymagań, co do zapewnienia klientom przejrzystej informacji o jakości i dostępności świadczonych usług telekomunikacyjnych oraz ramowych wskaźników określających referencyjny poziom jakości tych usług.

Działania Prezesa UKE wychodzą naprzeciw wymaganiom ramowym Unii Europejskiej o ochronie konsumentów i zapewnieniu praw użytkowników usług telekomunikacyjnych, określonych w postanowieniach dyrektyw UE dotyczących rynku telekomunikacyjnego.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele kilkunastu przedsiębiorców telekomunikacyjnych świadczących usługi w sieci stacjonarnej, mobilnej oraz telewizji kablowej. W trakcie spotkania przedstawicie UKE przedstawili uwarunkowania prawne i regulacje obowiązujące w UE oraz kierunki prac KE w tym zakresie. Przedstawiono również koncepcję pomiarów przez użytkowników prędkości transmisji danych w sieciach dostawców świadczących usługi szerokopasmowego dostępu do sieci Internet.

Operatorzy z zadowoleniem przyjęli inicjatywę Prezesa UKE i zgłosili akces do dalszej współpracy

Zasady współpracy z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi Prezes UKE zamierza określić w Memorandum po skonsultowaniu i uzgodnieniu jego treści z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi. W ramach realizacji Memorandum zostanie powołany wspólny Zespół roboczy, który zajmie się opracowaniem wymagań o zasadach informowaniu klienta o świadczonych usługach, w tym o ich jakości i dostępności.

O postępach prac Prezes UKE będzie informował na bieżąco.

źródło: UKE

Kan