Maksymalna akceptowana kwota za 1 minutę wykonywanego połączenia głosowego.

Respondenci UKE najczęściej (26,0 %) byliby skłonni zapłacić za minutę połączenia głosowego do 0,10 PLN. Prawie jedna czwarta (23,8 %) zapłaciłaby za minutę rozmowy 0,11 – 0,20 PLN. Średnia cena proponowana przez badanych to ok. 0,27 PLN za minutę wykonywanego połączenia głosowego.

Maksymalna akceptowana kwota za wysłanego 1 SMS.

Ponad połowa badanych (55,6 %) maksymalnie zapłaciłaby za wysłanie 1 SMS-a nie więcej niż 0,10 PLN. Niemal jedna czwarta (22,5 %) byłaby skłonna ponieść koszt w granicach 0,11 – 0,20 PLN. Średnia maksymalna cena podawana przez respondentów to ok. 0,15 PLN za SMS-a.

Maksymalna akceptowana kwota za wysłanego 1 MMS

Najczęściej respondenci deklarowali chęć zapłacenia za jednego wysłanego MMS-a co najwyżej 0,10 PLN (39,0 %). Blisko co piąty użytkownik telefonu komórkowego (17,6 %) skłonny byłby zapłacić za MMS 0,11 – 0,20 PLN. Średnia akceptowalna cena podawana przez respondentów to 0,25 PLN za jednego MMS-a.

Maksymalna kwota za 1MB transmisji danych

Jedna trzecia badanych (30,7 %) zapłaciłaby co najwyżej 0,10 PLN za transmisję 1Mb danych. Blisko jeden na sześciu respondentów (15,6 %) byłby skłonny wydać od 0,31 PLN do 0,50 PLN. Średnia akceptowalna cena podawana przez respondentów to 0,36 PLN za transmisję 1 MB.

Zaledwie 5,9 % badanych korzysta z usług typu Premium Rate. Co czwarta osoba korzystająca z Premium Rate czyni to przynajmniej raz w tygodniu, a ponad połowa co najmniej raz na kwartał. Klika razy w roku z tego typu usług korzysta 30,5 % osób.

Rodzaj usług opłacanych SMS-em typu Premium Rate

Konkursy (51,7 %) oraz akcje charytatywne (43,1 %) to najczęściej wskazywane usługi, za które płaci się SMS-ami o podwyższonej opłacie. Na dalszych miejscach znalazły się takie: muzyka (17,5 %), gry (15,7 %), czy głosowania (10,7 %).

SMS Premium Rate (SMS o podwyższonej płatności, SMS-y premiowe, Premium SMS) – usługa ta jest związana ze specjalnym zakresem numerów. Za wysłanie SMS-a na taki numer operatorzy pobierają opłatę, która jest jednakowa dla wszystkich użytkowników telefonów komórkowych i nie zależy od przynależności do sieci konkretnego operatora ani od planu taryfowego abonenta.

źródło: UKE

Kan