• Od 21 lipca Vonage staje się w całości własnością firmy Ericsson.
  • Z Vonage na pokładzie, Ericsson wprowadzi łatwe do zastosowania globalne interfejsy programowe aplikacji sieciowych („API”), co będzie napedzać kolejną falę cyfryzacji.
  • Ericsson wygeneruje krótkoterminowe synergie, dzięki udostępnieniu rozwiązań Vonage Unified Communications as a
  • Service (UCaaS) i Contact Center as a Service (CCaaS) swoim obecnym klientom.
  • Rory Read, dyrektor generalny Vonage, został mianowany członkiem zarządu Ericsson.

Ericsson sfinalizował przejęcie Vonage Holdings Corp. (Vonage). Przejęcie stanowi część strategii firmy Ericsson zakładającej rozwój działalności w segmencie sieci komórkowych i rozszerzać ją na przedsiębiorstwa, wykorzystując swoje najwyższej jakości technologie i usługi. Przejęcie zapewnia firmie Ericsson dostęp do potężnych elementów konstrukcyjnych, aby zaoferować pełny zestaw rozwiązań komunikacyjnych, w tym platformę komunikacyjną Communications Platform as a Service (CPaaS), UCaaS and CCaaS.

Ericsson chce wprowadzić do oferty Vonage zaawansowane możliwości sieci 5G. Zapewni to globalnej społeczności programistów, w tym ponad milionowi zarejestrowanych programistów Vonage, łatwy dostęp do możliwości sieci 4G i 5G, za pośrednictwem otwartych interfejsów programów aplikacji (API).

Dostawcom usług telekomunikacyjnych (CSP) globalne interfejsy API, takie jak lokalizacja i jakość usług API oraz możliwości sieci 5G zapewnią dywersyfikację przychodów. Firmie Ericsson, globalne interfejsy API zapewnią nową możliwość rozwoju materiałów. Istniejący rynek interfejsów API komunikacyjnych – takich jak wideo, głos i SMS – rośnie obecnie w tempie 30 procent rocznie i przewiduje się, że do 2025 r. osiągnie 22 miliardy dolarów.

Dostęp do możliwości sieciowych w sposób otwarty, intuicyjny i programowalny za pośrednictwem globalnych interfejsów API umożliwi społeczności programistów tworzenie aplikacji dla dowolnego urządzenia, które korzysta z połączenia z siecią 5G. Deweloperzy mogą wykorzystywać możliwości sieci, takie jak uwierzytelnianie użytkownika, przepustowość, szybkość reakcji, wydajność energetyczna, bezpieczeństwo, identyfikacja i niezawodność – lub informacje o sieci, takie jak informacje o urządzeniu lub zasięg predykcyjny. Te nowe i innowacyjne aplikacje konsumenckie i korporacyjne przyczynią się do dalszego rozwoju 5G oraz sieci Capex.

Aby przyspieszyć rozwój rozwiązań UCaaS i CCaaS od Vonage, Ericsson zamierza zwiększyć inwestycje w badania i rozwój oraz dołączyć je do oferty rozwiązań dla dostawców komunikacyjnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw. Rozwiązania Vonage UCaaS i CCaaS będą ważną częścią oferty Ericsson zarówno dla dostawców usług telekomunikacyjnych, jak i przedsiębiorstw.

 

Börje Ekholm, prezes firmy Ericsson, powiedział „Cieszymy się, że możemy powitać Vonage jako część firmy Ericsson. Dzięki pakietowi rozwiązań komunikacyjnych Vonage – UCaaS, CCaaS i interfejsom komunikacyjnym – Ericsson będzie dalej rozszerzał swoją ofertę w przestrzeni korporacyjnej. W przyszłości możliwości sieciowe będą wykorzystywane za pośrednictwem otwartychinterfejsów sieciowych API, tworząc możliwości do niezrównanych innowacji. Uruchomiliśmy już pierwsze API sieciowe, Dynamic End-user Boost, oparte na istniejącej infrastrukturze 4G. Dzięki Vonage będziemy rozwijać i komercjalizować nowe interfejsy API. Już teraz obserwujemy ogromne postępy w zakresie czołowych dostawców usług telekomunikacyjnych i zamierzamy uruchomić pierwsze interfejsy API sieci 5G w nadchodzącym roku. Będziemy nadal tworzyć nowe, ulepszone aplikacje i usługi dla przedsiębiorstw, jednocześnie napędzając innowacje w aplikacjach Vonage UCaaS i CCaaS i pomagać firmom tworzyć nowe doświadczenia cyfrowe dla lepszej komunikacji i połączeń”.

„Łącząc świat sieci z globalną społecznością programistów, tworzymy zmianę paradygmatu, która postawi sieć w centrum, dając dostawcom usług internetowych nową możliwość zarabiania, wspierając wzrost inwestycji w sieci o wysokiej wydajności”. „4G to platforma, która umożliwiła konsumentowi cyfryzację. Otworzyła nowe modele biznesowe i stworzyła jedne z najszybciej rozwijających się firm w historii. Dzięki 5G mamy innowacyjną platformę, w przeciwieństwie jakiej nie było do tej pory, oferującą niemal nieograniczone możliwości rozwoju superszybkich, wysoce niezawodnych, o niskim opóźnieniu i usług o znaczeniu krytycznym. Dzięki 5G zobaczymy przyspieszoną cyfryzację przedsiębiorstw, a pakiet Vonage UCaaS i CCaaS będzie solidną platformą wzrostu”.

 

Vonage został niedawno uznany za lidera w raporcie Omdia Universe, zajmując najwyższe pozycje pod względem doświadczenia klienta i możliwości rozwiązań. Obecnie obsługuje ponad 120 000 klientów biznesowych, ma globalną społeczność ponad miliona zarejestrowanych programistów i wysoce skalowaną platformę z łączną liczbą 25 miliardów wiadomości i minut rocznie. Oczekuje się, że w połączeniu z rozległą wiedzą ekspercką firmy Ericsson w zakresie sieci, wiodącym w branży portfolio i skalą globalną, umożliwi to firmie Ericsson rozwijanie i przyspieszanie rynku globalnych interfejsów API. Dostwcy usług telekomunikacyjnych skorzystają z globalnego zasięgu, wykraczającego poza struktury krajowe lub regionalne. Przejęcie wzmocni również obecność firmy Ericsson i długoterminowe zaangażowanie w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma ma 120-letnią historię prowadzenia działalności.

 

Rory Read, prezes firmy Vonage, powiedział: „Vonage narodził się z innowacji i jest dziś światowym liderem w biznesowej komunikacji w chmurze. To partnerstwo wzmocni naszą ofertę dla firm na całym świecie, wykorzystując wiodącą pozycję firmy Ericsson w dziedzinie 5G, obecność na rynku globalnym oraz silne możliwości badawczo-rozwojowe. W związku z szybkim wzrostem zapotrzebowania na interfejsy API UCaaS, CCaaS i Communications, połączone doświadczenie, talent i innowacyjność to dobra wiadomość dla naszych klientów i partnerów”.

„Sposób, w jaki pracujemy, robimy zakupy, uczymy się, odwiedzamy lekarza, ćwiczymy i bawimy się zasadniczo się zmienia. Ericsson i Vonage będą w centrum następnej fali transformacji cyfrowej, dostarczając przedsiębiorstwom, dostawcom usług internetowych i użytkownikom końcowym innowacyjne aplikacje i usługi, które zmienią sposób prowadzenia działalności. Będziemy budować głębsze więzi i zaangażowanie wśród pracowników i w różnych punktach kontaktu z klientami, zapewniając wyjątkowe wrażenia”, dodaje Read.