DXC, globalny lider w dziedzinie transformacji cyfrowej, został partnerem technologicznym klubu oraz fundacji Manchester United. W ramach współpracy DXC otrzyma także honorowe miejsce na rękawach nowych koszulek. 

06 lipca 2022 r. – spółka technologiczna DXC Technology i klub piłkarski Manchester United podpisali strategiczną, wieloletnią umowę partnerską.

DXC jako główny partner Manchester United skupi się na cyfrowej transformacji i rozwoju innowacji klubu. Firma otrzyma honorowe miejsce na nowych, klubowych strojach Manchester United. DXC będzie wspierał także opiekę nad społecznością skupioną wokół Manchester United Foundation.

 

„Jesteśmy dumni, że możemy powitać DXC jako głównego partnera naszej transformacji cyfrowej, a także partnera Fundacji Manchester United i firmę, której logotyp pojawi się na rękawach klubowych strojów w tej nowej i ekscytującej dla nas erze” – komentuje Victoria Timpson, dyrektor generalna ds. partnerstw Manchester United. „Wspólnie wierzymy w siłę nowych technologii i ich rolę w dążeniu do sukcesu”.

 

Współpraca DXC z jedną z najbardziej rozpoznawalnych drużyn sportowych na świecie skupi się na działaniach opartych na analizie danych oraz optymalizacji technologii wykorzystywanych przez klub do komunikacji z fanami.

 

„W ramach naszego partnerstwa, Manchester United wykorzysta doświadczenia DXC w działaniach z obszaru transformacji, by dzięki rozwiązaniom cyfrowym lepiej angażować fanów i inspirować młodych ludzi” – komentuje Chris Drumgoole, COO w DXC Technology. „Bez względu na to, czy jest to prowadzenie jednej z najpopularniejszych i odnoszących sukcesy drużyn sportowych na świecie, czy też przekształcanie modelu biznesowego organizacji z listy Fortune 500, Manchester United i DXC są ekspertami w realizacji działań o znaczeniu globalnym. Dziś jednoczymy siły, by dostarczyć możliwie najlepsze rozwiązania”.

 

Umowa, która obowiązuje już od 1 lipca 2022 roku obejmuje następujące obszary:

 

Cyfrowa obecność Manchesteru United

DXC będzie dostarczać i rozwijać cyfrowe kanały Manchester United, w tym stronę internetową klubu i platformy medialne, angażując globalną społeczność 1,1 miliarda fanów i zwolenników klubu. DXC przejmie także rozwój aplikacji mobilnej klubu, która ma swoich użytkowników w 214 krajach na całym świecie i jest najczęściej pobieraną aplikacją sportową na 68 rynkach. Firma będzie także odpowiadać za usprawnienia w sposobie wykorzystywania danych analitycznych, pomagając klubowi dostarczać fanom bardziej spersonalizowane rozwiązania w cyfrowych kanałach Manchester United.

 

Działania w oparciu o dane

Dzięki swojemu doświadczeniu w analizie i inżynierii danych, DXC pomoże Manchester United wykorzystać dane klubu, aby poprawić komunikację z rzeszą fanów oraz usprawnić wybrane operacje biznesowe. W pierwszym kroku DXC i Manchester United dostarczą platformę agregującą dane z całego klubu, co umożliwi stworzenie nowego spojrzenia na strategiczne planowanie biznesowe i wydajność organizacji.

 

Partnerstwo z Fundacją Manchester United

Partnerstwo Manchester United Foundation z DXC skupiać się będzie na technologiach, które mogą wywierać pozytywny wpływ na ludzi, środowisko i społeczeństwo. Manchester United Foundation wraz z ekspertami DXC stworzy pełen program warsztatów, zapewniając tym samym możliwości edukacji STEM dla społeczności młodych kibiców zrzeszonych w ramach klubu.

 

Mapa transformacji cyfrowej

DXC i Manchester United będą współpracować w celu ustalenia cyfrowej wizji i strategii, aby pomóc klubowi korzystać z innowacyjnych technologii, przygotowując się do możliwości które przynosi przyszłość. DXC podejmie współpracę z Man Utd Academy, aby wspierać personel trenerski technologiami analizy danych, śledzenia i raportowania.

 

DXC na koszulkach klubu

Jako główny partner klubu DXC pojawi się na rękawach nowych koszulek Manchester United na sezon 2022/23, otrzymując tym samym światową ekspozycję przed globalną publicznością. Logotyp DXC dołączy do Teamviewer i Adidas – głównych partnerów nowego stroju drużynowego, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym tygodniu.

 

„Doświadczenie technologiczne DXC pomoże umieścić Manchester United na czele cyfrowej transformacji, zapewniając efektywne sposoby pracy oraz nowe i ekscytujące szanse interakcji z fanami. Możliwości są nieograniczone i nie możemy się doczekać współpracy z DXC nad naszą przyszłą ofertą cyfrową” – dodaje Victoria Timpson.