LinkedIn rozszerza swoje usługi dodając nowe funkcje: LinkedIn Stories oraz video spotkania. Dodatkowo, została przebudowana wyszukiwarka, tak aby umożliwiać precyzyjne wyszukiwanie treści. 

LinkedIn od czasu akwizycji przez Microsoft w 2016 roku przechodzi dynamiczne zmiany – również poza jej pierwotnym obszarem biznesowym, czyli rekrutacją. Witryna, która obecnie ma 706 milionów zarejestrowanych użytkowników łączy profesjonalistów i firmy poszukujące pracowników. Choć nie jest to jedyna rola serwisu, na przestrzeni ostatnich 4 lat LinkedIn uruchomił i konsekwentnie ulepsza funkcjonalności Sales Navigatora (natywnego CRMu), wykorzystania treści wideo i generowania leadów. Rozbudowano również funkcje managera płatnych kampanii.

W związku ze spowolnieniem lub wstrzymaniem wielu procesów rekrutacyjnych z powodu pandemii COVID-19 i naturalnym wzmocnieniem kanału biznesowego, LinkedIn wprowadza, początkowo w USA i Kanadzie, nowy format – LinkedIn Stories, znany m.in. z Instagrama czy Facebooka. Będzie to platforma wykorzystywana zapewne głównie przez liderów opinii oraz ekspertów branżowych. Przez ostatnie trzy miesiące LinkedIn przetestował już tę funkcję w Brazylii, Holandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Australii i Francji. Spółka poinformowała, że w tym czasie udostępniono „miliony” relacji w setkach tysięcy rozmówców.

LinkedIn zaoferuje również możliwość prowadzenia video-spotkań dzięki integracji z platformami: Teams, Blue Jeans i Zoom. Jakuba Lebuda, Dyrektor Zarządzający Clipatize, agencją marketingu B2B, komentuje, że platforma LinkedIn zaczyna migrować w kierunku bardziej wizualnych formatów – podobnie jak cały rynek mediów społecznościowych. Docelowo można oczekiwać, że zarówno Stories jak i video calle staną się placement’ami reklamowymi – jednak na ten moment spółka koncentruje się na popularyzacji nowego formatu. Lebuda dodaje, że LinkedIn staje się wielofunkcyjnym środowiskiem biznesowym umożliwiającym budowanie własnego wizerunku, prowadzenie rekrutacji, a także promowanie marek, usług i produktów oraz jednocześnie prowadzenie procesów sprzedaży w jednym miejscu. Z powodu stałego wzrostu ilości danych wymienianych i publikowanych na platformie, LinkedIn zdecydował się także zwiększyć funkcjonalności wyszukiwarki.

Według Kiran Prasad, wiceprezesa LinkedIn ds. produktu, przez ostatnie lata spółka starała się zdywersyfikować usługi, skupiając się na przybliżeniu formatu platformy do popularnych sieci społecznościowych i wdrożeniu funkcji rozmów video.

Analiza potencjału użycia kanału LinkedIn została opracowana na podstawie doświadczeń zdobytych w agencji marketingu B2B Clipatize, w procesie realizacji programów LinkedIn Social Selling & Advocacy w Polsce i na Bliskim Wschodzie, w projektach organicznej komunikacji ciągłej oraz w projektach reklamowych wykorzystujących campaign managera dla wiodących marek technologicznych takich jak Siemens, Fujitsu, Microsoft czy Swiss Rotors.