Jesteś tutaj:-, e-Handel, Inne, Internet, Newsy, Płatności, Rynek, Wydarzenia-Nowa odsłona BLIKA na AliExpress

Nowa odsłona BLIKA na AliExpress

BLIK, jedna z ulubionych metod płatności Polaków oraz AliExpress, międzynarodowa platforma e-commerce, będąca częścią Alibaba Group zacieśniają współpracę. Pozwoli ona użytkownikom płacić BLIKIEM bezpośrednio na platformie podczas finalizacji zamówienia. Nowość pojawia się tuż przez startem letniej wyprzedaży, która rozpoczyna się 10 czerwca na stronie AliExpress oraz w aplikacji mobilnej platformy.

Współpraca z AliExpress i AliPay (operator płatności) ma wzmocnić pozycję BLIKA jako najszybciej rozwijającej się metody innowacyjnych płatności mobilnych w Europie. – Nasza strategia rozwoju zakłada, że BLIK jest dostępny jako metoda płatności dla swoich użytkowników wszędzie tam, gdzie robią zakupy – dotyczy to polskich serwisów oraz międzynarodowych sklepów internetowych. AliExpress to dla nas ważny partner, wierzymy, że użytkownicy BLIKA będą zadowoleni z możliwości płacenia nim bezpośrednio na stronie międzynarodowej platformy zakupowej AliExpress – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

 

W ciągu ostatnich lat z zainteresowaniem obserwujemy rozwój BLIKA na polskim rynku i wierzymy, że współpraca z AliExpress pozwoli mu stać się europejskim liderem innowacyjnych płatności mobilnych

– mówi Gary Topp, Dyrektor Regionu Europy Centralnej i Wschodniej oraz Szef Międzynarodowych Partnerstw Płatniczych w AliExpress.

 

Polski rynek staje się coraz ważniejszy dla AliExpress z uwagi na rosnącą popularność zakupów
w Internecie. Według danych Gemius, AliExpress stał się najczęściej odwiedzaną platformą zakupową w okresie przedświątecznym 2019 roku. Klienci korzystają głównie z aplikacji mobilnej AliExpress, gdzie obecnie mogą zapłacić BLIKIEM, preferowaną formą płatności. Dla AliExpress to kolejny krok
w kierunku wzmacniania pozycji na polskim rynku. W ubiegłym roku platforma rozpoczęła współpracę z InPost, dzięki której polscy klienci mogą odbierać zamówienia bezpośrednio w paczkomatach.

 

Kontynuacja prac nad ulepszaniem doświadczeń naszych klientów to kluczowe założenie strategiczne rozwoju w Polsce. Współpraca z BLIKIEM pozwoli zapewnić naszym użytkownikom szybkie i bezpieczne płatności podczas finalizowania zamówienia na AliExpress

– dodaje Gary Topp.

 

shutterstock 1388503310

 

BLIK pojawia się jako jedna z możliwych form płatności podczas finalizowania zamówienia. Na stronie płatności wystarczy wpisać kod BLIK i zaakceptować w swojej aplikacji bankowej. Wkrótce wprowadzone zostanie także rozwiązanie One Click BLIK, dzięki któremu przy kolejnych zakupach nie będzie już konieczne wpisywanie kodu BLIK, a jedynie zatwierdzenie płatności w aplikacji bankowej. Wcześniej klienci mogli wybrać BLIKA na AliExpress w ramach różnych sposobów płatności realizowanych za pośrednictwem Przelewy24 lub PayU.

W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku Polacy skorzystali z BLIKA blisko 78 milionów razy, z czego 57,5 miliona stanowiły transakcje w Internecie. Według danych Narodowego Banku Polskiego za ostatni kwartał 2019 roku, BLIK jest już bisko dwukrotnie chętniej wykorzystywany niż karty płatnicze, a z kwartału na kwartał ta różnica się powiększa.

 

Użytkownicy doceniają łatwość realizacji transakcji BLIKIEM, a także to, że nie muszą pozostawiać w serwisach internetowych żadnych wrażliwych danych. Płatność BLIKIEM wymaga tylko podania kodu i potwierdzenia płatności w aplikacji mobilnej banku

– dodaje Magdalena Kubisa, dyrektor do spraw rozwoju w Polskim Standardzie Płatności.

 

Letnia wyprzedaż na AliExpress rozpoczyna się 10 czerwca w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej. Będzie to świetna okazja do wypróbowania nowej metody płatności dostępnej bezpośrednio podczas finalizacji zamówienia.



Autor |2020-06-10T07:40:28+01:0010 czerwca 2020 07:40|Kategorie: Aplikacje, e-Handel, Inne, Internet, Newsy, Płatności, Rynek, Wydarzenia|Tagi: , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.