Jesteś tutaj:-, Płatności, Rynek-Polskie ePłatności wchodzą w płatności internetowe

Polskie ePłatności wchodzą w płatności internetowe

1 marca Polskie ePłatności sfinalizowały zakup 100% udziałów firmy PayLane specjalizującej się w realizacji płatności za zakupy on-line. Dzięki tej transakcji PeP poszerza swoją ofertę o płatności internetowe, tym samym stając się dostawcą kompleksowych usług płatniczych: zarówno on-line, jak i off-line.

Polskie ePłatności poszerzają swoją ofertę stając się dostawcą kompleksowych usług płatniczych: zarówno w świecie on-line, jak i za pośrednictwem jednej z największych w Polsce sieci terminali naziemnych. Włączenie internetowych płatności do asortymentu PeP było możliwe dzięki finalizacji zakupu udziałów firmy PayLane, która od 2005 roku świadczy usługi związane z płatnościami internetowymi. W wyniku transakcji Polskie ePłatności zostały wyłącznym właścicielem PayLane.

PayLane jest dostawcą usług płatności internetowych, działającym od 2005 roku na rynku polskim i zagranicznym.  Oferuje usługi płatnicze on-line poprzez karty kredytowe, debetowe, polecenia przelewu i zapłaty, e-portfel, a także pay-by-link z najważniejszymi instytucjami finansowymi w kraju. Posiada ponad 300 aktywnych merchantów, a w 2017 obsłużył płatności o wartości blisko 200 mln PLN przy wzroście sprzedaży o 38%. Nie bez znaczenia jest również fakt, że PayLane umożliwia dokonywanie transakcji w walutach z całego świata i posiada status Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP), której PeP będzie beneficjentem.

To już druga akwizycja przeprowadzona przez Polskie ePłatności na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. W ramach systematycznie realizowanej strategii dynamicznego rozwoju firmy, w czerwcu 2017 roku spółka przejęła od Kolportera usługi płatności elektronicznych, co praktycznie podwoiło  liczbę terminali płatniczych obsługiwanych przez PeP.

Dzięki tej akwizycji, PeP staje się wszechstronnym dostawcą usług płatniczych tak off-line, jak i on-line. Chcemy być ważnym graczem na dynamicznym rynku e-commerce, w którym następuje migracja użytkowników z zakupów w sklepach fizycznych w stronę zakupów w internecie. Chcemy być graczem omni-channel – czyli we wszystkich kanałach dystrybucji, w których są aktywni nasi klienci. Oprócz terminali płatniczych będziemy im oferować także akceptację płatności internetowych – mówi Jarosław Mikos, prezes Polskich ePłatności.

Według badań gotówka, która długo królowała na polskim rynku, jest systematycznie wypierana przez karty – rynek płatności nimi co roku wzrasta o ok. 20 proc. Z danych opublikowanych przez Gemius[i]  wynika, że w 2017 roku aż 54 proc. Polaków dokonywało zakupów w sieci. Wszystko wskazuje na to, że płatności bezgotówkowe będą rosły w siłę, a wraz z nimi liczba korzystających z nich sklepów.

Ta transakcja otwiera przed nami nowe perspektywy, związane z poszerzeniem asortymentu usług. Teraz będziemy mogli zaoferować naszym klientom jeszcze lepsze i szersze możliwości przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi – dodaje Karol Zielinski, prezes PayLane.

Spółka Polskie ePłatności specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu, zapewniając obsługę transakcji płatniczych dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz realizację innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Szeroki wachlarz usług oferowanych przez Polskie ePłatności obejmuje m.in. rozliczanie transakcji kartowych, cashback, DCC – płatność w walucie karty, doładowania telefonów komórkowych pre-paid, oraz obsługę zaawansowanych programów lojalnościowych.

źródło: PayLane

[i] „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”



Autor |2018-03-06T07:16:34+02:006 marca 2018 07:16|Kategorie: Newsy, Płatności, Rynek|Tagi: , , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.