Zdaniem GlobalData Huawei I ZTE będą musiały zainwestować spore środki finansowe, aby odnieść sukces na lukratywnym rynku amerykańskim. Niedawne ostrzeżenie wydane w kierunku konsumentów przez szefów sześciu głównych amerykańskich agencji wywiadowczych, w tym CIA, FBI i NSA, przestrzegające przed kupowaniem telefonów od chińskich firm telekomunikacyjnych Huawei I ZTE ze względów bezpieczeństwa narodowego utrudniło działania obydwu firm na rynku amerykańskim.

 

Firma analityczna GlobalData twierdzi, że w tym kontekście obie marki powinny podjąć konkretne działania, aby odnieść sukces na lukratywnym rynku smarfonów w USA. Huawei jest trzecim największym sprzedawcą smartfonów na świecie, ale od dawna chce rozszerzyć działalność na rynek amerykański, napędzany przez operatorów. Jednakże w USA sprzedaż infrastruktury telekomunikacyjnej przez Huawei i ZTE została na lata skutecznie zablokowana ze względów bezpieczeństwa. Sprzedaż telefonów premium w USA jest zdominowana przez firmy Apple i Samsung, podczas gdy w Chinach to Huawei skutecznie odpiera Apple i zdecydowanie wyprzedza Samsunga.

Na rynku amerykańskich smartfonów operatorzy podlegają silnym regulacjom, a fuzje i przejęcia są zależne od zgody rządu. Ponadto zdecydowana większość amerykańskich konsumentów kupuje telefony w sklepie detalicznym operatora, a telefony są dostosowywane do pracy w konkretnej technologii sieci i przy odpowiedniej częstotliwości poszczególnych operatorów. W zamian operatorzy oferują ogromny budżet poświęcony na marketing i tysiące punktów sprzedaży detalicznej w całym kraju. ZTE ma wiele umów dystrybucyjnych z amerykańskimi operatorami, podczas gdy Huawei poległ przy bezpośredniej próbie sprzedaży swoich telefonów w sklepach online.

Zdaniem analityka GlobalData Avi Greengarta zarówno Huawei, jak i ZTE muszą rozdzielić w biznesie infrastrukturę od części urządzeń dla konsumentów. Powinni również zobowiązać się do fizycznego przechowywania wszystkich danych usług w chmurze na terenie USA zamiast w Chinach, aby rozwiać uzasadnione obawy o różnice w przepisach między rządami Zachodu i Chin. ZTE, spółka notowana na giełdach w Shenzhen i Hongkongu, powinna również dodać wpis w Nowym Jorku lub Londynie, a w kolejnym kroku przeprowadzić kampanię marketingową podkreślającą, że ich telefony używają amerykańskich procesorów z Qualcomm, amerykańskiego oprogramowania Google i rutynowo przechodzą rygorystyczną certyfikację amerykańskich operatorów.

źródło: GlobalData