Office 365 cieszy się coraz większą popularnością wśród małych i średnich firm. Przedsiębiorstwa widzą w rozwiązaniu szansę na podniesienie swej konkurencyjności, przy jednoczesnym braku konieczności inwestowania we własną infrastrukturę IT. Onex Group, Partner Microsoft, zajmujący 1 miejsce w rankingu sprzedaży Office 365 dla MŚP w Polsce, zanotował w pierwszym kwartale br. sprzedaż tej usługi dla ponad 500 firm, a w 2 kwartale Office 365 kupiło kolejnych ponad 780 przedsiębiorstw.

Office 365 to zbiór aplikacji biurowych i usług, oferowanych przez Microsoft. Rozwiązanie to zawiera wszystkie aplikacje pakietu Office, wzbogacone o usługi dodatkowe, zapewniające dostęp do firmowej poczty e-mail, organizowanie spotkań online, czy wymianę plików przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Usługa zawiera także narzędzia do tworzenia analizy biznesowej, niestandardowych raportów, śledzenia kluczowych wskaźników wydajności czy wizualizowania danych w celu uzyskiwania istotnych informacji.

Stały dostęp i zabezpieczenia klasy korporacyjnej

Office 365 jest oferowany w modelu subskrypcji, zapewniającym użytkownikom dostęp do zawsze aktualnych aplikacji i narzędzi.

Dostęp do zawsze aktualnych aplikacji, niezależnie od miejsca pobytu czy też sprzętu, z którego łączymy się z internetem ma kluczowe znaczenie dla firm – komentuje Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group. – W zamian za stałą roczną lub miesięczną opłatę, firma może korzystać z aktualnie najnowszej wersji pakietu Office wraz z obsługą poczty e-mail, kalendarzy, konferencji online, czy też wiadomości błyskawicznych. Nie musi rozbudowywać własnej infrastruktury informatycznej – o to wszystko dba Microsoft, zapewniający pełne bezpieczeństwo danych, w tym m.in. niezawodne funkcje awaryjnego odzyskiwania danych, poufność przechowywanych informacji oraz skuteczną ochronę przed wirusami i spamem dzięki stosowaniu rozbudowanych filtrów. Istotny jest fakt, że firmy nie muszą korzystać z pełnego pakietu Office 365 mogąc zdecydować się na dostęp do wybranych aplikacji, co przekłada się także na cenę użytkowania usługi – dodaje.

Popularność Office 365 utrzyma tendencję wzrostową

Popularność Office 365 najlepiej ilustruje dynamika sprzedaży tej usługi. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a więc od 1 lipca 2014 do 30 czerwca br., wartość sprzedaży Office 365 na rynku MŚP wyniosła wg danych firmy Microsoft 7 mln USD i przewiduje się, że w kolejnym roku suma ta się podwoi. Tendencję wzrostową pokazują także dane firmy Onex Group, która drugi kwartał z rzędu zajmuje 1 miejsce w rankingu sprzedaży Office 365 dla MŚP w Polsce.

W pierwszym kwartale br. sprzedaliśmy Office 365 dla 527 firm, a w 2 kwartale Office 365 kupiło kolejnych 787 przedsiębiorstw. Biorąc pod uwagę fakt, że wg danych Microsoft w Polsce działa ponad 1,8 mln małych i średnich firm, a aż 96 proc. z nich to mikrofirmy, potencjalnie zainteresowane chmurowymi usługami Microsoft, przewidujemy, że dynamika sprzedaży Office 365 przez Onex Group utrzyma tendencję wzrostową – podkreśla Hryciuk.

źródło: Onex Group