Wśród użytkowników Internetu na całym świecie konsekwentnie wzrasta nie tylko ilość osób korzystających z Facebooka, ale też z Twittera, Instagramu i wielu innych portali społecznościowych. Od 2005 roku liczba użytkowników portali społecznościowych w Stanach Zjednoczonych wzrosła z 8% do 72% i nic nie wskazuje na to, by wzrost ten miał się zatrzymać. Jednak są tacy, którzy wieszczą koniec ery Facebooka – czy mają rację?
Sean Parker, amerykański biznesmen i przedsiębiorca technologii internetowych oraz były prezes Facebooka w jednym z wywiadów powiedział, że Facebook nie pomaga nawiązywać nowych kontaktów, ani nie wpływa na rozwój istniejących już znajomości, czy na zacieśnianie więzi pomiędzy użytkownikami. Jest on jedynie modelem idealnie dopasowanym do obecnego społeczeństwa, którego część wydaje się już być nim znudzona.
Póki co, słowa Seana Parkera nie mają żadnego odzwierciedlenia w raportach, które pokazują coś zupełnie odwrotnego… Zainteresowanie Facebookiem w ostatnim roku wzrosło z 66% do 70%, Twitterem 73-77%, serwisem Youtube 62-69%, Pinterest 2-9%, Instagram 0-8%, a wszelkie prognozy wskazują, że wzrost ten będzie jeszcze większy. Prawdą natomiast jest, że Facebook może już powoli stawać się passe dla młodego pokolenia, które dużo bardziej woli Instagram czy Vine.
Jeśli więc ktoś zastanawia się, czy warto inwestować w działania promocyjne w social mediach, może być pewien, że tak. Bez tego ciężko wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach promowanie jakiejkolwiek marki. A to, czy działania w obrębie portali społecznościowych przyniosą oczekiwany rezultat zależy tylko od nas.
– Ważne jest, by poznać oczekiwania i zwyczaje naszej grupy docelowej oraz publikować interesujące dla niej treści na odpowiednim portalu, w odpowiednim czasie. Nie wolno też zapominać o tym, że komunikacja z fanami powinna przebiegać dwutorowo – być dialogiem, a nie tylko jednostronnym komunikatem ze strony przedstawiciela marki – mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager GRUPA 365 NET.
Jeśli zatem będziemy odpowiadać na potrzeby naszych fanów, to pytanie czy promocja w social media ma sens… stanie się retoryczne.
źródło: GRUPA 365 NET
Kan
fb to nie nie jest portal społecznościowy. To portal plotkarski i służy tylko dla tych co chcą pokazać swoje ego.
facebook to publiczna pralnia osobistych brudów… Cieszę się, że już 3 lata temu pozbyłem się konta i moim śladem idą wszyscy moi znajomi.
FC czy NK to galeria zdjęć z wakacji za 999zl z nachlanymi mordami przy basenie, dzieciarami oraz stronami firmowymi, które nie wiadomo po co mają tam swoje profile…
To portale dla ludzi z kompleksami, którzy nigdy w szkole nie mieli znajomych, przyjaciół w dziś mają ich tysiące…. oczywiście tylko wirtualnie….
Szkoda, że niewielu myśli w ten sam sposób jak osoby, które pisały trzy pierwsze komentarze. Ja też uważam, że FB w żaden sposób nie buduje więzi międzyludzkich. Jest to raczej portal dla ludzi mających problemy z kontaktami interpersonalnymi, którzy postanowili ukryć swe „niedobory” za myszką komputerową i ekranem. Poza tym ludzie ci muszą być też cholernie leniwi skoro zamiast zadzwonić choćby do kogoś wolą napisać w sieci, co u nich słychać. Mam nadzieję, że niedługo moda na te „socjalne wynalazki” minie i ludzie zaczną znów doceniać kontakt bezpośredni.
A co ja mam myśleć o FB skoro go nie znam. Wielu pewnie też tak myśli jak ja, czyli nic nie myśli bo i o czym.
Nigdy nie mialem FB ani NK ale za to mam Telixa;) dzieki temu jestem troche mniej inwigilowany (przynajmniej tak mysle).