Największa w Polsce sieć „Odbiór w Punkcie” Poczty Polskiej zwiększyła się o aż 30 proc. w stosunku do roku ubiegłego i liczy już ponad 17 tys. Punktów wciąż przybywa.

Wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) to jedno z kluczowych założeń strategicznych na lata 2021–2023, a rozwój sieci punktów odbioru jest jednym z komponentów szerokiego projektu zmian dotyczących usług kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską.

Dzięki pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, już teraz sieć odbioru przesyłek przekroczyła liczbę 17 tys. punktów w całym kraju – zarówno w dużych miastach, małych miejscowościach, jak i na obszarach wiejskich. Celem Poczty Polskiej jest równomierne rozmieszczenie sieci punktów odbioru, co zapewni klientom maksymalną wygodę i elastyczność przy wybieraniu miejsca odbioru towarów zakupionych drogą online.

 

– Posiadamy największą w kraju sieć click & collect, którą rozbudowujemy by już w 2022 osiągnąć założony cel 20 tys. punktów odbioru. Cel ten jest bliski, gdyż obecnie, wraz z partnerami, udostępniamy naszym klientom już ponad 17 tys. takich punktów. Jednocześnie prowadzimy intensywne prace nad rozwiązaniami logistycznymi, w tym usługą Pocztex, które jeszcze sprawniej pozwolą nam dostarczać przesyłki zarówno do punktów partnerskich, jak i sieci automatów własnych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

 

Warto dodać, że poza rozbudową sieci punktów odbioru Spółka pracuje nad uruchomieniem własnych zewnętrznych automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Do końca 2022 roku Spółka planuje udostępnić 2 tys. takich automatów.