Jesteś tutaj:-, Inne, Internet, Newsy, Płatności, Raporty i prezentacje, Rynek, Top7, Wydarzenia, Wyniki finansowe-Allegro Black Week 2019 był największym festiwalem zakupowym w historii

Allegro Black Week 2019 był największym festiwalem zakupowym w historii

Od 25.11 do 2.12 klienci kupowali średnio 2,2 miliona przedmiotów dziennie. To o jedną trzecią więcej, niż średnia w dniach poza promocjami. Dzięki Allegro Black Week klienci oszczędzili średnio 20% w porównaniu do zakupów poza promocjami – dane były weryfikowane dzięki monitoringowiśrednich cen w ofertach przez 30 dni przed promocją. Do tego kupujący oszczędzili 19,3 miliona złotych dzięki darmowym dostawom z Allegro Smart!

Allegro znane jest z bardzo atrakcyjnych cen i ogromnego wyboru. Był to dla nas świetny punkt wyjścia do stworzenia Allegro Black Week – festiwalu zakupów z jeszcze większymi korzyściami dla klientów. Dziękuję wszystkim sprzedawcom, którzy wzięli udział w tym festiwalu – razem przygotowaliśmy rekordową liczbę 300 000 ofert promocyjnych, czyli 25 milionów tańszych produktów do wyboru. To trzy razy więcej niż w ubiegłym roku” – powiedział Francois Nuyts, CEO Allegro.

Dla wielu klientów Allegro Black Week był początkiem sezonu zakupów na Święta Bożego Narodzenia. Na stronę główną Allegro Black Week wchodziło średnio 5 klientów na sekundę. Kupowali chętnie prezenty, sprzęt elektroniczny i tysiące innych potrzebnych produktów bez tłumów i zgiełku dużych centrów handlowych. Średnio przesyłki z zakupami zostały dostarczone w ciągu 1,2 dnia roboczego, a najszybsza dostawa zajęła tylko 5 godzin.

Allegro Black Week pomagał w biznesie sprzedawców. Ci z nich, którzy wystawili oferty z rabatami, uzyskali sprzedaż wyższą o 70% niż poza promocjami. Sprzedawcy, których oferty były objęte pakietem Allegro Smart! skorzystali jeszcze bardziej, bo mieli o 58% wyższą dynamikę sprzedaży, niż inni z ofertami bez opcji Smart.
Warszawa, 5 grudnia 2019r.

Fakty i liczby z Allegro Black Week 2019

Elektronika bardzo popularna

  • Smartfony, przeciętnie sprzedawane w trakcie promocji co sekundę, okazały się hitem Allegro Black Week 2019
  • Popularne były również smartwatche: w ciągu 8 dni festiwalu sprzedało się ich 35 000.
  • Klienci szukali również drobnego sprzętu AGD, w tym depilatorów i golarek, które świetnie nadają się na prezenty. Przeciętnie jedna golarka sprzedawała się co trzy sekundy.
  • Sprzedano prawie 100 000 gier wideo, 43 500 konsol do gier, 14 500 telewizorów i 13 000 laptopów.

 

Lubimy być modni

  • W czasie trwania Allegro Black Week rozpędza się też sprzedaż w kategorii moda: w każdej sekundzie sprzedają się tu przeciętnie 2 przedmioty. To tempo wraz z upływem czasu rośnie aż do Świąt.
  • Podczas Allegro Black Week klienci kupili: 338 000 sztuk odzieży i bielizny damskiej, 242 000 sztuk odzieży i bielizny męskiej, 406 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 80 000 sztuk biżuterii damskiej, 46 000 zegarków, 177 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej i ponad 151 000 par butów.

 

Dbamy o zdrowie

  • Ważnym i popularnym tematem jest zdrowie. Można przypuszczać, że po tegorocznym Allegro Black Week powietrze w polskich domach będzie znacznie czystsze. Klienci kupowali w promocji 35 oczyszczaczy powietrza na minutę.
  • Kupili także m.in. 95 300 artykułów do higieny jamy ustnej i 95 300 suplementów diety.
  • Oprócz tego na topie są szczoteczki soniczne oraz elektryczne i dermokosmetyki, często wybierane na prezent dla mam i babć.

 

Sport: pewniaki pod choinkę

  • W kategorii sport na czoło w tym sezonie wysunęły się hulajnogi wyczynowe i elektryczne.
  • Na drugim miejscu jest odzież, szczególnie kurtki narciarskie, a następnie elektronika sportowa, czyli smartbandy i zegarki sportowe.
  • Nadal hitem pozostają kupowane głównie pod choinkę rowerki dziecięce, łyżworolki, latarki i kubki termiczne – to bardzo popularne prezenty, niezależnie od pory roku.

 

Sezon na zabawki

  • Wiele polskich dzieci znajdzie w tym roku zabawki pod choinką, bo podczas Allegro Black Week klienci kupili ich 1 358 000.
  • Najpopularniejsze są znane marki, takie jak Lego, Barbie, LOL i Hot Wheels.
  • Zestaw Barbie Opiekunka z wanną w obniżonej cenie sprzedawał się w tempie 1
    sztuki na minutę.

 

Dom: umeblowany, sprzątnięty i pachnący

  • Nieoczekiwanie klienci skorzystali z Allegro Black Week nie tylko po to, by znaleźć prezenty świąteczne, ale także wyposażyć swoje mieszkania. Na przykład w kategorii Meble – w której sprzedano 169 000 sztuk produktów – popularne były sypialnie.
  • Przed świętami Polacy lubią kupować artykuły dekoracyjne. Sprzedano ich ponad 2,3 miliona, w tym ozdoby choinkowe i okolicznościowe, rolety, zasłony, zastawy stołowe i akcesoria kuchenne, pościel i koce. itp.
    Szafki kuchenne pełne składników i karmy dla zwierząt domowych

Zadbani od stóp do głów

  • W kategorii Uroda klienci kupili 350 800 produktów do pielęgnacji urody, 230 400 akcesoriów do manicure i pedicure oraz 154 600 produktów do makijażu.
  • Klienci kupili także 127 900 sztuk perfum i wód toaletowych.

 

Motoryzacja: klasyka wszechczasów

  • Żarówki samochodowe, ładowarki do akumulatorów samochodowych i oleje silnikowe były na szczycie listy zakupów klientów. 2 żarówki samochodowe sprzedawane były co minutę.
  • Klienci często kupowali wideorejestratory i alkomaty.
  • Podczas Allegro Black Week sprzedano również 195 000 narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia warsztatów.


Autor |2019-12-05T16:11:32+01:005 grudnia 2019 16:11|Kategorie: e-Handel, Inne, Internet, Newsy, Płatności, Raporty i prezentacje, Rynek, Top7, Wydarzenia, Wyniki finansowe|Tagi: , , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. xxx 6 grudnia 2019 w 08:09 - Odpowiedz

    według badań średnia obniżka w polsce wynosiła 4% w BW i 2-3 % w CM.
    no więc tak gońmy za super okazjami.

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.