Od teraz będzie można wykorzystywać telefon komórkowy jako dodatkowe zabezpieczenie konta na Allegro. Konta i dane wrażliwe klientów będą chronione zgodnie ze standardem używanym przez największe światowe firmy technologiczne.

Klienci, którzy chcą bardziej zabezpieczyć swoje konto na Allegro, mogą wykorzystać do tego telefon komórkowy. Allegro od teraz umożliwia klientom włączenie dodatkowego zabezpieczenia, polegającego na potwierdzaniu logowania za pomocą kodu SMS. Dzięki takiemu zabezpieczeniu nawet jeżeli ktoś pozna nasz login i hasło, to nie będzie mógł się zalogować, bo do tego będzie potrzebny kod, który otrzymamy w wiadomości SMS.

Jeśli włączymy dwuetapową autoryzację, to podczas logowania pojawi się okienko do wpisania kodu przesłanego do nas przez SMS. Także na tym ekranie możemy zdecydować, że nie chcemy używać kodów SMS na tym zaufanym urządzeniu.
Jeśli włączymy dwuetapową autoryzację, to podczas logowania pojawi się okienko do wpisania kodu przesłanego do nas przez SMS. Także na tym ekranie możemy zdecydować, że nie chcemy używać kodów SMS na tym zaufanym urządzeniu.

Konto Allegro umożliwia obecnie dostęp do blisko 60 milionów ofert i 100 tysięcy sklepów działających na platformie, a klienci wpisują hasła w wyszukiwarkę ponad miliard razy w miesiącu. Z Allegro korzysta ok. 16 milionów klientów miesięcznie. Są użytkownicy logujący się bardzo często, np. 200 razy tygodniowo, jak i tacy, którzy robią to raz na rok. Przeciętnie każdy klient Allegro loguje się 47 razy miesięcznie. Aby uniknąć konieczności podawania kodu SMS przy każdym logowaniu, wystarczy dodać często używane urządzenie (np. domowy komputer, ulubiony smartfon) do listy zaufanych. Podczas logowania na takim urządzeniu nie będzie konieczne podawanie kodu SMS. Obecnie tego rodzaju zabezpieczenia stosowane są w Polsce przede wszystkim w bankowości elektronicznej. W e-commerce w Polsce Allegro jest pionierem.

Wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia to nie tylko zabieg techniczny zwiększający bezpieczeństwo klientów platformy – mówi Piotr Szybiak, CTO Allegro. – Po raz kolejny zmieniamy się w sposób przynoszący korzyści nie tylko klientom. Skorzystają też sprzedawcy, bo wzrost poczucia bezpieczeństwa na Allegro spowoduje, że Polacy chętniej będą kupować na naszej platformie. Wyznaczamy też standard w polskim handlu elektronicznym, wprowadzając tę metodę dla wszystkich chętnych. Nasze konto zakupowe jest tak samo cenne jak konto bankowe czy inne zawierające dane wrażliwe, dlatego warto je chronić w możliwie najlepszy sposób – dodaje Piotr Szybiak.

W przyszłości planowane jest wprowadzenie innych niż SMS sposobów potwierdzania tożsamości na smartfonie, np. poprzez generowanie kodu w aplikacji oraz procedury awaryjne na wypadek utraty smartfona (zapasowy numer, hasła ratunkowe itd).

źródło: Allegro

Kan