Darmowa dostawa dla 90% kobiet stanowi czynnik wpływający na wybór miejsca zakupów internetowych. Z takiej okazji klientki będą mogły skorzystać już 1 grudnia br., kiedy to po raz szósty odbędzie się ogólnopolska inicjatywa internetowa, Dzień Darmowej Dostawy.

Darmowa dostawa to ważny czynnik wpływający na zadowolenie klientów z zakupów internetowych. W pierwszym tygodniu listopada br. firma badawcza PMR Consulting & Research przebadała użytkowniczki Internetu. Jak wynika z badań gratisowa dostawa to czynnik wpływający na wybór miejsca zakupów aż dla 90% kobiet. O ogólnopolskiej akcji Dzień Darmowej Dostawy słyszało 57,4% respondentek i prawie 40% z nich wzięło w niej udział. 9 na 10 kobiet uważa, że Dzień Darmowej Dostawy to inicjatywa najbardziej pożądana w okresie zakupów świątecznych. Natomiast prawie 37% widziałoby użyteczność tej akcji przed takimi okazjami jak Dzień Dziecka czy Dzień Matki. Ciekawostką jest także fakt wskazania przez ponad 15% badanych pań początku roku szkolnego jako czasu, kiedy inicjatywa Dnia Darmowej Dostawy byłaby przydatna.

Pytany o ocenę powyższych wyników Krzysztof Bartnik, pomysłodawca Dnia Darmowej Dostawy, cieszy się, że inicjatywa oraz dedykowana jej strona są dobrze postrzegane przez klientki. – Fakt, że nasze działanie jest w oczach klientów pożyteczne to dla nas duża satysfakcja. Cieszy nas też rosnąca rozpoznawalność akcji, cały czas pracujemy, aby te wyniki poprawiać zarówno wśród klientów, jak i sklepów internetowych – mówi Krzysztof Bartnik.

Przywiązanie klientów do darmowej dostawy

Trend ten potwierdzają również regularnie przeprowadzane badania na zachodnich rynkach, z których wynika, że bez oferowania darmowej dostawy aż ponad 55% klientów rozważa porzucenie koszyka zakupowego. Okazuje się także, że bezpłatna przesyłka jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi zapobiegających temu zjawisku. Sprzedawcy internetowi dobrze sobie z tego zdają sprawę i 64% z nich wskazuje na darmową dostawę jako najbardziej skuteczniejszą formę promocji.

Już ponad 1700 sklepów zgłosiło się do akcji

Dzień Darmowej Dostawy, który odbędzie się we wtorek 1 grudnia 2015, organizowany jest po raz szósty. Tego dnia w godzinach od 00:01 do 23:59 klienci będą mogli zrobić zakupy online w sklepach internetowych, których lista będzie dostępna na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl. Koszt dostawy dla zamówień złożonych tego dnia wyniesie 0 zł niezależnie od metody płatności i rodzaju dostawy. Akcja obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium Polski. Do końca listopada, czyli do zakończenia zapisów, strona będzie codziennie aktualizowana o kolejne sklepy, które przyłączyły się do akcji. Zakwalifikowane podmioty są weryfikowane przez serwis eKomercyjnie.pl oraz zobowiązane do przestrzegania regulaminu Dnia Darmowej Dostawy.

Badanie zostało zrealizowane w dniach od 3 do 6 listopada 2015 metodą ankiet internetowych (ang. CAWI – Computer Assisted Web Interview) przez PMR Consulting & Research. W badaniu wzięła udział reprezentatywna próba (N=1010) pełnoletnich kobiet, użytkowniczek Internetu.

źródło: eKomercyjnie.pl