Według najnowszego raportu European Cross-Channel Retail Sales Forecast do 2020 roku aż 53% całkowitej sprzedaży prowadzonej na terenie Europy będzie prowadzone drogą elektroniczną. Badanie podkreśla, ze wartość handlu cross-channel w Europie osiągnie w tym czasie poziom 704 mld euro, co oznacza wzrost wobec kwoty 457 mld euro, jakie wygenerował on w tym roku. Transakcje cross-channel rozumiane są jako te, które konsumenci inicjują za pośrednictwem internetu, jednak ich finalizację przeprowadzają poza nim. Według badania przeprowadzonego przez ośrodek Forester, połączenie kanału cross-channel z handlem internetowym może przełożyć się na wzrost wartości sprzedaży do poziomu nawet 947 miliardów euro. Zmiany te najbardziej odczuwalne będą w północnej części Europy, a według prognoz przesunięcia z tradycyjnego modelu sprzedażowego do kanału online do 2020 roku najbardziej widoczne będą w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, z raportu wynika, że aż 21% dorosłych Europejczyków regularnie przegląda i poszukuje produktów w internecie. Z kolei sporadyczne korzystanie z oferty e-sklepów deklaruje 26% z nich.
„Prognozy ośrodka badawczego Forester potwierdzają wzrost zainteresowania e-zakupami i dynamiczny rozwój sektora e-commerce. Założenie, zgodnie z którym do 2020 roku aż 53% całkowitej sprzedaży w Europie będzie generował właśnie kanał elektroniczny oznacza, że firmy mają już tylko pięć lat na zdobycie pozycji na rynku e-commerce. To kluczowy moment, w którym wszystkie zainteresowane nim podmioty powinny skupić się na wdrażaniu innowacji i wykorzystaniu efektu pierwszeństwa ugruntowującego ich siłę w branży. W mojej ocenie nie należy skupiać się na rozwiązaniach nieefektywnych i nieekonomicznych – takich, jak chociażby dostawy za pomocą dronów – które nie będą miały masowego zastosowania, ale postawić na sprawdzone i działające już narzędzia. Takimi są właśnie Paczkomaty InPost, które zrewolucjonizowały logistykę dostaw dla sektora e-commerce i dlatego tak intensywnie rozwijamy nasze sieci zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych” – zaznacza Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
źródło: Integer.pl
Kan
Zostaw komentarz