W grudniu Polacy w sieci wydali 73 miliony euro – czytamy w Visa. Coraz więcej Polaków troszczy się o prezenty, kupując je online. Rosnąca popularność e-zakupów znajduje potwierdzenie w prognozach Visa Europe. Organizacja ta szacuje, że w grudniu 2013 Polacy zapłacili kartami Visa za zakupy w Internecie 73 mln euro, czyli o 21% więcej niż w grudniu 2012 roku.

Jeszcze bardziej (o prawie 30%) zwiększyła się liczba transakcji dokonanych w internecie – z 1,3 mln do blisko 1,7 mln. Mimo wzrostów, pod względem skłonności do zakupów online Polskę dzieli od unijnej średniej jeszcze znaczny dystans. Według danych Eurostatu w ubiegłym roku 20% z nas deklarowało dokonanie zakupów w internecie (w kwartale poprzedzającym badanie). Analogiczną deklarację złożyło 54% Niemców i 64% Brytyjczyków. Udział handlu internetowego w całym handlu detalicznym wyniósł w 2012 r. w Polsce 3%, podczas gdy średnia dla Unii Europejskiej to 9%.

Polska – choć poziom zakupów w internecie ma jeszcze wielki potencjał wzrostu w porównaniu do Europy Zachodniej – jest doskonałym przykładem sukcesu Paczkomatów InPost. Zauważamy, że klienci coraz częściej szukają w e-sklepach dostawy do naszych maszyn – potwierdzają to również statystyki naszego partnera – platformy Allegro, gdzie sprzedawcy uzyskali łatwą i szybką integrację oprogramowania do bezproblemowej wysyłki towarów do Paczkomatów InPost i już ponad 30 tys. e-detalistów skorzystało z tej opcji. Często spotykamy się również z nowymi inicjatywami – jedną z nich była listopadowa akcja e-klientów zachęcająca do instalacji Paczkomatów InPost w warszawskim metrze. Szybka zmiana preferencji konsumentów w naszym kraju napawa nas ogromnym optymizmem w odniesieniu do mniej tradycyjnych rynków europejskich
komentuje Rafał Brzoska CEO Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan