Grupa Kapitałowa NTT System S.A. wygenerowała w minionym półroczu zysk przed opodatkowaniem w wysokości 1 118 tys. zł, zaś zysk netto wyniósł 809 tys. zł. Oznacza to spadki wobec wyników z analogicznego okresu 2016 r. odpowiednio o 46 proc. i 52 proc. Jednocześnie przychody zmniejszyły się o 23 proc. – z 274,6 mln zł do 211,3 mln zł.

Na spadki w pierwszej połowie tego roku wpłynął przede wszystkim zmniejszający się (od prawie dwóch lat) popyt na komputery i tablety ze strony klientów indywidualnych. Wartość sprzedaży komputerów i tabletów obcych marek w Grupie Kapitałowej NTT System spadła o ponad 60 mln zł (173,6 mln w I połowie 2016 r. i 110,7 mln w minionym półroczu). Spośród innych grup produktowych z oferty Grupy, o dużym udziale w przychodach, nieznacznie spadła sprzedaż sprzętu własnej produkcji i przetworzonego, z 18,9 mln w 2016 r. do 16,7 mln w 2017. Wzrosły natomiast przychody z tytułu dystrybucji podzespołów, akcesoriów i elektroniki użytkowej i wyniosły 79,7 mln zł (rok wcześniej 75,8 mln zł.).

Słabą koniunkturę na krajowym rynku dobrze odzwierciedlają zmiany w strukturze przychodów Grupy Kapitałowej NTT System pod względem typów odbiorców. Przychody netto ze sprzedaży do sieci handlowych wyniosły w minionym półroczu 97,3 mln zł (rok wcześniej 153,6 mln zł), nieznacznie mniej sprzętu z Grupy trafiło do klientów za pośrednictwem odbiorców hurtowych, bo 77,3 mln wobec 80,9 mln zł w I poł. 2016 r.

Sytuacja na rynku powoli zaczyna się poprawiać. Aby być mniej podatni na negatywne skutki spadku popytu, których aktualnie doświadczamy, chcemy dalej rozszerzać i dywersyfikować ofertę – mówi Tadeusz Kurek, prezes zarządu NTT System. – Dlatego nie wykluczamy rozszerzenia oferty dystrybucyjnej o zupełnie nowe obszary, w których dotychczas nie działaliśmy. Przykładem są oferowane już przez nas rozwiązania z segmentu smart home.

Prezes NTT System podkreśla też, że rośnie sprzedaż komputerów i akcesoriów dla graczy, w tym urządzeń peryferyjnych marki własnej HIRO. Niebawem na rynku pojawią się też pierwsze komputery o profilu gamingowym oznaczone tym samym logo. W okresie słabej koniunktury zarówno w sektorze biznesowym jak i detalicznym Spółka znajduje alternatywne źródła przychodu i jednocześnie systematycznie powiększa swoją ofertę sprzętu komputerowego.

Wyniki z pierwszego półrocza odzwierciedlają słabą koniunkturę, której doświadczamy tak jak wszystkie firmy o podobnym profilu. Ale ten czas nie będzie trwał wiecznie dlatego NTT System istotnie rozszerzyła ofertę produktów Lenovo m.in. w zakresie komputerów linii ThinkPad i smartfonów Moto, a dzięki współpracy z HP dysponujemy szeroką gamą komputerów, notebooków i akcesoriów z linii konsumenckiej i biznesowej amerykańskiego dostawcy ,/i>– dodaje Tadeusz Kurek.

źródło: NTT System

Kan