Wczoraj wieczorem wystartowała konferencja F8 2017. W spotkaniu w kalifornijskim San Jose wzięło udział ponad 4000 uczestników, a kolejne miliony śledziły jego przebieg za pomocą Facebook Live. Mark Zuckerberg otworzył konferencję wystąpieniem na temat tego, jak technologia może pomóc w budowie silniejszych społeczności. Wśród pozostałych prelegentów znaleźli się Mike Schroepfer (Chief Technology Officer), Deb Liu (VP of Platform & Marketplace), Rachel Franklin (Head of Social VR), Ime Archibong (VP of Product Partnerships) oraz David Marcus (VP of Messaging Products).

Pierwszego dnia ogłoszono m.in.:

  • Social VR – Facebook Spaces to nowa aplikacja do rzeczywistości wirtualnej, której wersja beta jest od dziś dostępna na platformę Oculus Rift. Dzięki niej można kontaktować się w wirtualnej rzeczywistości z rodziną i przyjaciółmi, bez względu na to gdzie przebywają w rzeczywistości.
  • Camera Effects Platform – Dwa otwarte narzędzia – edytor online Frames Studio oraz środowisko AR Studio – dzięki którym artyści i deweloperzy mogą tworzyć ramki oraz elementy rzeczywistości rozszerzonej dostępne później w Facebook Camera i transmisjach Live.
  • Messenger – Od swojego startu rok temu, platforma Messengera stała się kluczowym kanałem dla marek, deweloperów oraz korzystających z niego ludzi, przekształcając się w dobrze funkcjonujący ekosystem. Nowe narzędzia i funkcje zaprezentowane na konferencji F8 są skierowane zarówno do użytkowników, jak i programistów.
  • Workplace – Workplace jest aktualnie używany przez 14000 organizacji działających na wszystkich kontynentach z Antarktydą włącznie. Lepsza integracja z zewnętrznymi narzędziami i usługami usprawni ich codzienną pracę, zapewni zgodność z regulacjami i umożliwi lepszą komunikację za pomocą wideo na żywo.
  • Developers Circles – Developers Circles to program rozwoju lokalnych społeczności deweloperów. To przestrzeń do wymiany wiedzy i dyskusji na tematy istotne dla poszczególnych rynków.
  • Facebook Analitycs – Facebook stale rozbudowuje swoje narzędzia analityczne. Automated insights to mechanizm oparty na zaawansowanym uczeniu maszynowym – dzięki niemu partnerzy Facebooka mogą automatycznie uzyskać wartościowe insighty oszczędzając w ten sposób czas i przyspieszając czas reakcji.
  • Identity tools – Nowości w narzędziach Facebook Login oraz Account Kit poprawiają możliwości komunikacji firm z ludźmi
  • Games – Zaprezentowane na konferencji F8 narzędzia dają deweloperom większą kontrolę nad tworzonymi grami.

źródło: Facebook

Kan